بر اساس گزارش استاندار اردبیل؛
بر اساس گزارش استاندار اردبیل، ‌آمار فوت‌شدگان بیماری کووید 19 در استان تا امروز به تعداد 221 نفر رسیده است.
کد خبر: ۸۴۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳ 28 April 2020

به گزارش تابناک اردبیل،‌ 24 فروردین جاری بود که بر اساس گزارش روزانه، آمار فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا در استان اردبیل 125 نفر اعلام شد.

مقارن با تغییر مدیریتی و انتصاب دکتر شهروز حبیب زاده به سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در 25 فروردین، انتشار آمار استانی مبتلایان، بهبودیافتگان و فوت شدگان متوقف شد و هیچ گونه آماری از استان اردبیل در این باره اعلام نشد.

مسئولان کشوری،‌دلیل توقف آمار استانی را جلوگیری از هجوم مردم به استانهای با آمار پایین بیماری و ترس از شیوع بیشتر ویروس اعلام کردند،‌ استدلالی که با انتقاد رسانه ها و کارشناسان امر مواجه شد اما همچنان گزارش رسمی دولت از کرونا بر پایه انتشار روزانه آمار کلی و کشوری است.

پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل امروز اعلام کرد که اکبر بهنام جو در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: با اینکه همه به کشنده بودن این ویروس آگاهی دارند، اما همچنان وضعیت ابتلا در استان از برخی استان های دیگر کشور بالاتر می باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر نیز روزانه ۴۵ نفر مبتلا در بیمارستان بستری می شوند و حدود ۶ نفر فوتی داریم.

به گزارش تابناک اردبیل،‌با احتساب آمار 125 نفری فوت شدگان در 24 فروردین و محاسبه روزانه میانگین فوت 6 نفر بر پایه اظهارات استاندار اردبیل،‌ باید گفت که این آمار در استان به تعداد 221 نفر رسیده است. 

استاندار اردبیل اظهار کرد: برخی افراد با برگزاری وشرکت در مجالس ختم موجب ابتلا به این بیماری شده و جان همدیگر را به خطر می اندازند.

بهنام جو با دعوت از مردم برای رعایت فاصله انفرادی خصوصا در مواجهه با  افراد مسن خواستار پرهیز از برگزاری مجالس غیرضروری و عدم شرکت در این جمع ها شد.

وی گفت: با توجه به کاهش بستری نسبت به روزهای اول سال، باید روند پیشگیری با رعایت بهداشت و فاصله ادامه یابد.

وی خواستار اطلاع رسانی از نحوه ابتلای بیماران به مردم توسط رسانه ها برای مراقبت های بیشتر شد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
United Arab Emirates
|
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
به عنوان یک اردبیلی در خواست میکنم که به خاطر کمتر شدن شیوع بیماری در استان که وضعیت خوبی ندارد . امار و اطلاعات و توصیه های بهداشتی را روزانه اعلان کنند . تا مردم بیشتر اگاه شده و جدی بگیرند . عدم اعلام وضعیت بیماری باعث شده مردم قضیه بیماری کرونا را تمام شده تلقی کنند .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
از روزی که اطلاع رسانی در اردبیل متوقف شد . مساوی بود با پایان کرونا در اردبیل و عادی شدن زندگی در اردبیل . اگر هر روز بیماری و فوتی در استان اردبیل بیشتر از سایر استانها هم باشد تفاوتی به حال مردم نخواهد داشت چون اطلاع رسانی نیست .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار