بهنامجو درباره تعویق زمان افتتاح راه‌آهن اردبیل سکوت کرد
استاندار اردبیل در حالی از پیشرفت فیزیکی ۸۴درصدی پروژه راه آهن اردبیل خبر داد که حاضر نشد درباره تعویق زمان یکساله افتتاح راه آهن توضیحی ارائه دهد!
کد خبر: ۸۴۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 30 April 2020

به گزارش تابناک اردبیل اکبر بهنام جو شامگاه چهارشنبه در نشست با پیمانکاران پروژه راه آهن میانه _اردبیل که در سالن شیخ صفی استانداری برگزار شد اظهار کرد: دولت مصمم است پروژه‌هایی که تا پایان سال به اتمام می‌رسد بودجه مورد نیاز را به صورت کامل تزریق کند.

وی با بیان اینکه در سفر اخیر رئیس جمهور به استان اردبیل اعتبار ویژه در نظر گرفته شده است گفت: برای سال جاری ۸۰۰ میلیارد تومان برای پروژه راه آهن اختصاص یافته و این اعتبار با پیگیری‌های انجام شده و در صورت فعال بودن کارگاه‌ها طبق برنامه‌ریزی وصول می‌شود.

در این باره بخوانید
آقای استاندار؛تابلو روزشمار راه آهن اردبیل را برچینید!

استاندار اردبیل تصریح کرد: ۱,۵۰۰ میلیارد تومان تا کنون برای این پروژه هزینه شده است برای تکمیل این پروژه سخت نزدیک ۱,۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است و بیشتر اعتبارات لازم در نیمه اول سال پرداخت می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری اردبیل، بهنام جو با اشاره به اینکه بانک ملی هم به تعهد خود به خوبی عمل کرده است اظهار کرد :۷۰ میلیارد تومان از تعهدات این بانک پرداخت شده و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز در هفته آینده تزریق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های اولویت دار دولت است افزود: با توجه به پیشرفت زیرساختی که انجام شده و اهتمام جدی همه دست‌اندرکاران در سایه تلاش پیمانکاران قطعات اتمام پروژه تا پایان دولت دوازدهم است.

استاندار اردبیل بیان کرد: در حال حاضر کل پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تزریق اعتبار به موقع در سال ۱۴۰۰ حتماً به بهره برداری می‌رسد.

بهنام جو تصریح کرد: حدود ۱۰۰ کیلومتر از سمت اردبیل قابل ریل گذاری می‌شود و عملیات ریل گذاری از سمت میانه نیز ۴ ماه آینده آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: علیرغم شیوع ویروس کرونا تمام واحدهای تولیدی و کارگاه‌های عمرانی با رعایت پروتکل بهداشتی به فعالیت خود ادامه داده‌اند و نیت همه پایان پروژه طبق جدول زمان بندی است.

استاندار اردبیل ادامه داد: خوشبختانه در مسیر عملیات خاکی مشکل زیادی وجود ندارد و تا کنون ۷۵ درصد خاک‌ریزی و ۹۴ درصد خاکبرداری انجام شده که پیشرفت فیزیکی پل‌ها ۶۳ درصد و تونل‌ها ۸۰ درصد اعلام شده است‌.

بهنام جو با بیان اینکه ۹۲ درصد خاکبرداری تونل‌ها انجام شده است افزود: مسیر راه آهن اردبیل_ میانه یک محور سخت است و مشکلات کرونا و بارندگی کمی پیشرفت کار را کند کرده است.

وی با اشاره به اینکه به تعداد ماشین آلات و پرسنل در کارگاه‌ها افزوده شده است گفت: خوشبختانه پیمانکاران بر تعهد خود پای بند بوده و قول داده‌اند در اسرع وقت قطعه‌های مورد تعهد خود را تکمیل کنند.

استاندار اردبیل افزود: در صورت پیوستگی مسیر به راه آهن میانه ریل گذاری به صورت مکانیزه انجام می‌شود و سرعت کار افزایش می‌یابد.

بهنام جو با اشاره به اینکه هر دو هفته یک بار از این پروژه بازدید خواهد کرد گفت: این پروژه ملی یکی از پروژه‌های اصلی و مطالبه عمومی است باید تلاش همه مضاعف شود.

وی از تکمیل و اتمام ایستگاه تشکیلاتی اردبیل خبر داد و افزود: این ایستگاه بزرگترین ایستگاه کشور خواهد بود و با مساحت بیش از ۱۰۰ هکتار تا پایان نیمه اول سال جاری به اتمام می‌رسد و برخی از کارهای نازک کاری آن تا پایان سال تکمیل می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: ادامه راه آهن به شهرک صنعتی و کارخانه سیمان به جد پیگیری می‌شود که در حال مطالعه و طراحی است و اعتبار این مسیر غیر از اعتبار یاد شده راه آهن اردبیل _ میانه است

بهنام جو ادامه داد: فاز اول مطالعات اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و نیز اتصال به خط ریلی آذربایجان و روسیه به اتمام رسیده و مطالعات فازهای بعدی نیز امسال تحقق می‌یابد.

به گزارش تابناک اردبیل، اکبر بهنام جو 26 فروردین جاری در جریان بازدید از اجرای ریل گذاری راه آهن میانه به اردبیل اعلام کرد: در حال حاضر پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی کلی دارد که با تزریق اعتبار به موقع در سال ۱۴۰۰ حتمن به بهره برداری می رسد.

این اظهارات استاندار اردبیل با واکنش رسانه ها و افکار عمومی مواجه شد چرا که آقای بهنامجو پیش از این با قطعیت اعلام کرده بود که این پروژه بهمن ماه 1399 مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

هفته نامه چشم انداز اردبیل در شماره اخیر خود در گزارشی پیرامون این اظهارات نوشت: طبق تابلو روزشمار نصب شده در سطح شهر اردبیل و نیز پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، تا افتتاح پروژه راه آهن کمتر از 300 روز باقی مانده است بنابراین با تعویق یک سال دیگر زمان افتتاح پروژه، منطقی به نظر نمی رسد تابلو روزشمار باقی بماند و بهتر است با دستور آقای بهنامجو این تابلو برچیده شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
بااماروارقام ساختگی نمیشه به مردم وعده داد.این راه اهن تاپایان دولت دوازدهم به بهره برداری نخواهدرسیداین خط_اینم نشان/
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
بودجه دولت به ته دیگ خورده نفت ونمیخرند.کروناهم امده.باران هم میبارد.
هیچوقت کیفیت روفدای کمیت وزمان نکنید.چندماه تاخیری زیادفرقی نمیکندحالایکسال تاخیرشدبازم یه چیزی.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار