مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه حجم ذخیره سدهای بزرگ استان افزایش یافته، گفت: با توجه به بارندگی‌های مناسب اخیر ذخیره آب پشت سدها وضعیت مطلوبی به خود گرفته است.
کد خبر: ۸۴۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶ 02 May 2020
 

به گزارش ایرنا، عباس جنگی مرنی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مجموع حجم ذخیره‌ای سدهای استان در سال آبی جاری با  سه میلیون مترمکعب افزایش نسبت به سال آبی گذشته، به رقم ۱۵۹ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی بیان‌کرد: سد یامچی با اهداف تامین آب شرب مرکز استان و آب زارعی روستاهای محدوده اردبیل و نیز سد سبلان، قوری‌چای و سقزچی با اهداف کشاورزی منطقه، وضعیت مطلوبی را از لحاظ حجم ذخیره‌ای نسبت به سال گذشته دارا می‌باشند.

وی با بیان اینکه مقادیر بارش بر اساس آمار ۲۴ ایستگاه مبنای مستقر در نقاط مختلف گستره استان، همه روزه رصد، اندازه‌گیری و ثبت می‌شود، افزود: با این وجود تا یازدهم اردیبهشت ماه سال آبی ۹۹-۹۸ متوسط بارش در استان ۲۲۹ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه متوسط بلندمدت هشت میلی‌متر کمتر و حدود سه درصد کاهش را نشان می‌دهد.

جنگی مرنی گفت: در حال حاضر متوسط بارش در سطح کشور برابر ۲۸۹ میلی‌متر بوده که ۷۰ میلی‌متر نسبت به مدت مشابه بلندمدت کشوری افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهارداشت: بر اساس آمار مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران، استان اردبیل، در بین ۳۱‌ استان از نظر آمار مقایسه‌ای بارش‌های رخداده تا۱۰ اردیبهشت ‌ماه۹۹، درجایگاه ۲۵ کشور قرار گرفته است.

وی افزود: از نظر بارندگی استان اردبیل در مقایسه با استان‌های واقع در شمال‌غرب کشور، شامل استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان که به لحاظ  اقلیمی در شرایط نسبتا مشابهی می‌باشند، در جایگاه چهارم قرار دارد، همچنین کمبود بارندگی نسبت به بلندمدت در استان اردبیل ترمیم شده و بر اساس پیش‌بینی‌های ارائه شده چشم‌انداز آبی استان در روزهای آینده نرمال و قابل قبول ارزیابی می‌گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار