خانواده ها مراقب فرزندان خود باشند
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از کاهش سن اعتیاد در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶ 16 May 2020

به گزارش تابناک اردبیل، بهنام بهشتی ا افزود: با توجه به تعطیل شدن مدارس از سه ماه پیش و دوری دانش‌آموزان از مدرسه در حال حاضر تا زمان عادی شدن شرایط جامعه خانواده‌ها باید بیشتر مراقب فرزندان خود و نحوه ارتباطات آنها با دوستان در بیرون از خانه باشند.

بهشتی با تاکید بر افزایش مشارکت همگانی برای برای پیشگیری از اعتیاد گفت: طرح یاریگران زندگی در راستای اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر در ۲۰ درصد مدارس این استان در سال گذشته اجرا و از اسفند با شیوع بیماری کرونا ادامه این کار متوقف شد.

وی در گفتگو با ایرنا اظهارداشت: این طرح با ارتقای مهارت‌های خودکنترلی و مسوولیت‌پذیری اجتماعی دانش‌آموزان به همراه جلب مشارکت و مداخله موثر اولیا و مربیان و تشکل‌های دانش‌آموزی، بیش از گذشته زمینه ارتقای عوامل محافظ و کاهش عوامل خطر در مدارس را فراهم خواهد کرد.

وی مهم‌ترین هدف این طرح را ارتقای مهارت‌های بازدارندگی و صیانت در کانون‌های دانش‌آموزی و افزایش قدرت "نه گفتن" در بین دانش‌آموزان با اولویت پیشگیری از اعتیاد ذکر کرد.

او همچنین به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اجرای مطلوب طرح کانون یاریگران زندگی در ۵۰۰ آموزشگاه استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: مبارزه با موادمخدر وظیفه دستگاه خاصی نیست بلکه وظیفه همگانی برای مصون‌سازی جامعه از آفت اعتیاد و کمک به رشد و توسعه و بالندگی ایران اسلامی است و آموزش و پرورش استان آماده همکاری همه‌جانبه با شرکای اجتماعی خود می‌باشد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار