کد خبر: ۸۵۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴ 30 May 2020

هرام رسولی افزود: با استفاده از پنجره جمعیتی جوان استان که بعنوان یک پنجره فرصت محسوب می شود مسوولان باید برای این امر برنامه‌ریزی مناسب را انجام دهند.

وی بیان‌کرد :در حال حاضر جمعیت استان اردبیل حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که ۶۸ درصد آن شهری و ۳۲ درصد روستایی و از این مجموع ۵۱.۲ درصد را مردان و ۴۸.۸ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

رسولی ادامه‌داد: با توجه به اینکه نرخ باروری کشور در مرحله نزولی است بنابراین با ابلاغ سیاست‌های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری سعی بر رفع موانع ازدواج، افزایش امید به زندگی، تکریم سالمندان، توجه به فرزندآوری و همچنین جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه بویژه در مناطق مرزی است تا با یک هدف‌گذاری ۲۰ ساله نرخ باروری و زادوولد افزایش یابد.

تولد فرزند نوزاد

فراوانی نام زهرا و ای آی در اردبیل

وی درباره آمار فوتی‌های استان هم گفت: در سال ۹۸ به تعداد هفت هزار و ۳۸ مورد فوتی در استان ثبت شده که بیش از ۹۴.۴ درصد فوتی‌ها در مهلت تعیین شده (۱۰ روز) به ثبت رسیده است.

وی صدور کارت ملی هوشمند را یادآور شد و افزود: صدور کارت ملی هوشمند، تغییر نام و نام خانوادگی و ارائه خدمات هویتی نیز از دیگر وظایف سازمان ثبت احوال کشور است که در سال گذشته ۹۱ هزار و ۶۶۸ مورد کارت هوشمند ملی و ۸۳ هزار و ۱۵۴شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده است.

رسولی اظهارداشت: پارسال در این استان بیشترین نام‌ها برای پسران ، امیرعلی، ابوالفضل و آیهان بوده و برای دختران نیز فاطمه، زهرا و ال آی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل با اشاره به اینکه از محوری‌ترین و اساسی ترین وظایف ثبت احوال، ثبت وقایع حیاتی (ولادت، وفات، ازدواج، طلاق) و همچنین ثبت مهاجرت و تولید و انتشار آمار جمعیتی است ،بیان‌کرد: صدور اسناد هویتی و ارتقای آن ، تولید و انتشار آمارهای جمعیتی برای نظام برنامه‌ریزی کشور نیز از دیگر وظایف این سازمان است.

وی افزود: ثبت احوال استان با همکاری مراکز بیمارستانی و آرامستان‌ها، دهیاری‌ها، خانه‌های بهداشت، شورا و ثبت‌یاران ولادت و وفات را در مهلت قانونی ثبت می‌کند و بر این اساس در سال گذشته ۱۹ هزار و ۱۶۳ مورد زاد و ولد در استان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار