کد خبر: ۸۶۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴ 21 June 2020

تابناک اردبیل- قادر برجی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پزشکان و مراکز درمانی می‌توانند با استفاده از ۶ روش، اعتبار دفترچه‌های درمان تأمین اجتماعی را به صورت فوری و آسان استعلام کنند که از جمله این روش‌ها استفاده از اپلیکیشن موبایل، استفاده از نسخه وب و هم‌چنین استفاده از کدهای دستوری #۱۴۲۰*۴* یا #۱*۱۴۲۰*۴* و یا #۱۶۶۶* و ارائه کدملی به این کدهای دستوری است.

وی افزود: پروژه استقرار سامانه الکترونیکی از سال ۹۷ در استان اردبیل کلید خورده است و از تیرماه سال‌جاری کلیه نسخه‌های درمانی بیمه شدگان تأمین اجتماعی استان به صورت آنلاین تولید خواهد شد و هم‌اکنون نیز این موضوع در برخی از شهرستان‌های استان در حال انجام بوده که گام مثبتی در کاهش هزینه‌ها و ارائه خدمات مطلوب و بهتر به مردم بوده است.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: با اجرای کامل این طرح از این پس تمدید اعتبار دفترچه‌های درمانی و هم‌چنین ارائه دفترچه‌ها به صورت فیزیکی انجام نشده و تمامی اطلاعات به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود و از آنجایی که سالانه در سطح کشور ۷۰ میلیارد تومان برای چاپ دفترچه‌های درمانی هزینه می‌گردد با اجرای این طرح شاهد کاهش هزینه‌ها و مدیریت بهتر منابع شده و نیز تمامی سوابق درمانی بیمه‌شدگان به صورت جامع و کامل ثبت می‌شود.

اعتبار ۴۳۸ میلیارد تومانی در سال ۹۹ برای حوزه درمان استان اردبیل

برجی عنوان کرد: در حال حاضر ۶۰۶ هزار نفر از جمعیت استان اردبیل تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند و در سال ۹۹ در عرصه درمان مستقیم مبلغی بالغ بر ۲۱۶ میلیارد تومان و در کنار آن ۲۲۲ میلیارد تومان اعتبار در حوزه درمان غیرمستقیم تجهیز منابع صورت گرفته است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۷۰۰ واحد شامل ۱۶ بیمارستان، ۳۹ درمانگاه، ۱۰ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۶۰ داروخانه، ۶ مرکز جراحی و تعدادی مطب خصوصی با سازمان تأمین اجتماعی استان اردبیل طرف قرارداد بوده و در سال ۹۸ به تعداد ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار سند درمانی رسیدگی شده است‌.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اقدامات انجام یافته در زمان شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل تشریح کرد: ویروس کرونا هم‌چنان در جامعه وجود دارد و از این رو هم‌چنان نیازمند به مراقبت مداوم توسط مردم هستیم و در طول چند ماه گذشته نیز اقدامات مناسبی توسط سازمان تامین اجتماعی استان در راستای مقابله با کرونا انجام یافته و استان اردبیل سومین استانی بود که روش پلاسمافریز را برای درمان بیماری کرونا به کار گرفت.

برجی گفت: در مجموع ۳۰۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان سبلان تأمین اجتماعی بستری شده بودند که ۴۷ نفر از پرسنل درمانی این مجموعه نیز به این بیماری مبتلاشده و متأسفانه یک نفر از این پرسنل نیز به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار