نظری: دلار ارزان می‌شود
انتظار می رود پیش‌بینی نماینده خلخال از قیمت آینده ارز تحقق یاید اما اگر خلاف این شد باید او در آینده به دلیل همین سخنان به مردم پاسخگو باشد...
کد خبر: ۸۶۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳ 27 June 2020

به گزارش تابناک اردبیل، سید غنی نظری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بالا رفتن این گونه قیمت ارز یک بحران مقطعی است، مطمئن باشید که فروکش می‌کند و قیمت ارز پایین می‌آید چرا که معتقدم اگر مردم همکاری کنند مشکل حل خواهد شد.

وی با اشاره به اثرات و تبعات اجتماعی و اقتصادی افزیش قیمت ارز در بازار افزود: شرایط امروزی بازار ارز غیر عادی است و امروز بازار ارز همانند شهریور سال ۹۷ یک شرایط غیر عادی و غیرمعمولی پیدا کرده و علل و عوامل مختلفی پشت آن قرار دارد.

به نوشته ایرنا،‌نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس با بیان اینکه امروز حدود ۲۰ میلیارد دلار در دست مردم ارز وجود دارد که می‌توان با ایجاد مشوق‌ها، آنها را راضی به سرمایه‌گذاری کرد،افزود: بالا رفتن ارز علت مختلفی داشته و شرایط کشور باعث شده ارزی که باید از طریق صادرات وارد کشور شود به کشور نرسیده و پشت مرزها بماند.

وی گفت:نمونه ای از این امر و بطور مثال ما امروز در کره جنوبی حدود ۷ میلیارد دلار ارز داریم که هنوز برنگشته است.

او اظهار داشت: بخش دیگر از این نوسانات به دلیل ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی است که باید داده می‌شد اما به سیستم بانکی و بازار تزریق نشده است، البته در کنار این عوامل عده‌ای هستند که ارز خریداری می‌کنند تا زمانی که قیمت آن بالا رفت بفروشند.

نظری با بیان اینکه چگونه میتوان ارزهایی که حاصل از صادرات هستند به کشور بازگرداند، گفت: می‌توانیم معاملاتمان را از طریق سوئیفت کشورهایی که از آمریکا جدا شده‌اند و با ما ارتباط دارند انجام دهیم و در صادراتی که انجام می‌دهیم، ارزهای سریع‌الوصول دریافت کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به طرح عمومی موضوع احتمال ثبات قیمت ارز و دلار در ۲۰ هزار تومان و بعید بودن کاهش قیمت آن در اینده گفت: قیمت دلار هر زمان تابع شرایط خاصی در نوسان بوده و زمانی هم قیمت ارز تا ۱۹ هزار تومان رفت ولی پایین آمد،

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تاثیرات اقتصادی آن بیان کرد: بیماری کرونا در کشور شایع شد و ما هیچ صادراتی نداشتیم و مرزها بسته شدند. ما همسایگان بسیاری داریم اما برای بازار صادراتمان کار نکردیم.

وی بیان کرد: اگر ما ۲۰ درصد اقلام مورد نیاز همسایگان را تامین کنیم ارز بسیاری وارد کشور می‌شود اما از این کار غافل هستیم.

به گزارش تابناک اردبیل، این پیش بینی و غیب گویی نماینده خلخال که عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم شده است یادآور سخنان حسن روحانی در سالهای اخیر است که هر بار به مردم وعده داد تا قیمت ارز کاهش پیدا کرده و وضعیت معیشتی و اقتصادی بهتر می شود اما نه تنها این وعده ها محقق نشد بلکه روز به روز اوضاع بحرانی شد.

معلوم نیست آقای سیدغنی نظری بر پایه چه معادلاتی این گونه و با قطعیت اظهار نظر می کند هر چند که او هم شعارگونه و عوامگرایانه، همکاری مردم را شرط این موضوع می داند؛ اظهاراتی که دقیقاً تکرار همان سخنانی است که این روزها از زبان مقامات دولتی گفته می شود و مردم هم به ابتنای گذشته چندان آن را جدی نمی گیرند!

انتظار می رود پیش بینی نماینده خلخال-بخوانید پیشگویی- از قیمت آینده ارز تحقق یاید-البته بازگشت دلار از 20 هزار تومان به 19 هزار تومان، دلیل کاهش قیمت نیست- اما اگر خلاف این شد باید او در آینده به دلیل همین سخنان به مردم پاسخگو باشد البته نه آن پاسخی که رئیس جمهور اخیراً به مردم داد و گفت که هر گونه اظهار نظر گذشته من مربوط به شرایط زمان خودش است و من فکر نمیکردم به چنین وضعی دچار شویم!؟

نماینده خلخال باید بداند که او نماینده مردم برای نظارت بر عملکرد دولت و پاسخ خواهی از دولت است نه این که بخواهد وعده های دولت را که به اقتضای حضور وزرا در کمیسیونها مطرح می شود، تکرار کند!

انتهای پیام  

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
گرگین خان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
توصیه بنده به نویسنده این مطلب این است که بروید دلار بخرید و تا شب عید نگه دارید چون تا ۳۵ هزار بالا خواهد رفت
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
سلام دروانفسای بلبشور ارزو بازار فقط تنها چیزی که گم شده ونیست اعتماد است نبود اعتماد مردم به دولتمردان بزرکترین افت است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار