افزایش ۴ برابری قربانیان کرونا در استان
استاندار اردبیل گفت: در طول ۳ هفته اخیر، شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل شدت گرفته و ۴ برابر شده است.
کد خبر: ۸۷۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰ 09 July 2020

به گزارش تابناک اردبیل، اکبر بهنام‌جو در نشست کمیته اپیدمیولوژی که در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: امسال مراسم ماه محرم در استان اردبیل با رعایت دقیق و کامل کلیه پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد تا مردم استان از کسب فیض این ماه محروم نباشند.

وی افزود: کلیه پروتکل‌های رعایتی برای ماه محرم تدوین و ابلاغ خواهد شد؛ مثلا در یک فضای ۱۰۰ متری نهایتا ۲۰ عزادار حضور داشته باشند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در طول ۳ هفته اخیر، شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل شدت گرفته است و متاسفانه شاهد عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی برخی افراد استان هستیم.

افزایش ۴ برابری قربانیان کرونا در استان

بهنام‌جو اظهار داشت: در طول دو هفته اخیر، هفته اول سه فوتی داشتیم و در هفته گذشته تعداد جانباختگان با افزایش ۴ برابری به ۱۲ فوتی بر اثر ابتلا قطعی کرونا رسید و این موضوع عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان اردبیل را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در اسفندماه سال گذشته ۸۰ درصد بستری‌ها و جانباختگان در استان اردبیل آقایان و ۲۰ درصد بانوان بوده و در دو هفته اخیر نزدیک به ۵۵ درصد مبتلایان را بانوان تشکیل می‌دهند و باید توجه داشت که بانوان بیشترین درصد شرکت‌کنندگان در مراسمات را تشکیل می‌دهند.

استاندار اردبیل تشریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده از بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل، اکثر مبتلایان به این بیماری ویروسی در طول هفته‌های گذشته در مراسمات برگزار شده به کرونا مبتلا شدند.

احتمال قرمز شدن وضعیت اردبیل و تعطیلی مراکز طی روزهای آینده

بهنام‌جو بیان داشت: در اوج اول بیماری کرونا در استان اردبیل حداکثر تعداد بستری‌ها به ۳۶۰ بستری رسید و نهایتا به ۷۰ بیمار بستری کاهش یافت و هم اکنون تعداد بستری‌ها به ۲۱۳ بیمار افزایش یافته است در صورت ادامه این روند صعودی، وضعیت استان اردبیل به قرمز تغیر پیدا خواهد کرد.

وی تأکید کرد: در صورتی که وضعیت استان اردبیل در کرونا از نارنجی به قرمز تغییر پیدا کند بالاجبار بازارها و مراکز با محدودیت و تعطیلی‌ها مواجه شده و مراسمات به شکل کامل تعطیل خواهد شد، در صورتی که می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه به روند زندگی بدون تعطیلی‌ها ادامه داد.

استاندار اردبیل گفت: در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان اردبیل به زودی قوانین جدی و بازدارنده تصویب و اجرا خواهد شد و با عرضه‌کنندگان قلیان و دیگر اصنافی که با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی زندگی مردم استان را به خطر بیندازند برخورد جدی و محکمی خواهیم داشت.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار