کد خبر: ۸۷۶۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳ 16 July 2020
فرمانده نیروی هوایی آذربایجان با وزیر دفاع ترکیه دیدار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرمانده نیروی هوایی جمهوری آذربایجان به همراه معاون وزیر دفاع این کشور امروز پنجشنبه با وزیر دفاع ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

این سفر دقیقا همزمان با تنش و درگیری مرز جمهوری آذربایجان با ارمنستان انجام شده است. 

خبرگزاری آناتولی ترکیه امروز پنجشنبه گزارش داد که حلوصی آکار وزیر دفاع این کشور از «رامیز طاهراوف» فرمانده نیروهای هوایی آذربایجان در آنکارا استقبال و در مورد تنش اخیر بین این کشور و ارمنستان رایزنی کرد.

وزیر دفاع ترکیه ضمن تأکید بر تداوم حمایت از جمهوری آذربایجان اظهار داشت که «ارمنستان هزینه تشدید حملات نظامی به مرزهای آذربایجان را خواهد داد».

وزارت دفاع آذربایجان یکشنبه این هفته طی بیانیه‌ای از کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای خود در حمله ارتش ارمنستان به منطقه مرزی تووز خبر داد و گفت که در پاسخ به این حملات، مواضع نیروهای ارمنی را هدف حمله قرار داده است.

این درگیری‌ها برای دوشنبه و سه‌شنبه نیز ادامه داشت و طی آن، چند تن از نیروهای مسلح دو طرف کشته یا زخمی شدند. هر چند نوعی آرامش مرزی ایجاد شد اما امروز تنش‌ها دوباره آغاز شد (جزئیات بیشتر). 

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به دنبال تنش اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان دو طرف را به خویشتن‌داری و حفظ آرامش دعوت کرد.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال اشغال منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقضه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز بی‌نتیجه بوده است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار