کد خبر: ۸۷۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵ 16 July 2020
وزیر خارجه جمهوری آذربایجان برکنار شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری «ریانووستی» روسیه گزارش داد «الهام علی‌اُف» رئیس‌جمهور آذربایجان، «المار محمدیارُف» وزیر خارجه این کشور را از سمت خود برکنار کرد.

محمدیارف از سال ۲۰۰۴ وزیر خارجه جمهوری آذربایجان بود. «جیحون بایراموف» وزیر آموزش این کشور جانشین وی شده است. 

بنا بر گزارش‌ها، در جلسه دولت در خصوص توسعه اقتصادی و اجتماعی آذربایجان در نیمه نخست سال ۲۰۲۰، رئیس‌جمهور آذربایجان از کار وزیر خارجه‌اش ابراز ناراحتی کرده بود. علی‌اُف گفته بود نمی‌تواند وی را از زمان بالا گرفتن تنش‌های مرزی با ارمنستان در دفتر کارش بیابد.

وزارت دفاع آذربایجان روز یکشنبه طی بیانیه‌ای از کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای خود در حمله ارتش ارمنستان به منطقه مرزی تووز خبر داد و گفت که در پاسخ به این حملات، مواضع نیروهای ارمنی را هدف حمله قرار داده است.

این درگیری‌ها برای دوشنبه و سه‌شنبه نیز ادامه داشت و طی آن، چند تن از نیروهای مسلح دو طرف کشته یا زخمی شدند.

به دنبال انتشار خبرهای مبنی بر یک روز آرام (چهارشنبه) در نقاط مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان، امروز پنجشنبه خبرها حاکی است که درگیری‌ها بین دو طرف از سر گرفته شده است.

بنا بر گزارش رسانه‌های مختلف از قبیل خبرگزاری فرانسه، مقام‌های دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر دادند که امروز پنجشنبه درگیری‌های مرزی بین دو طرف از سر گرفته شد. از سوی دیگر خبرگزاری آیسور ارمنستان به نقل از نماینده و عضو ارشد وزارت دفاع این کشور گزارش داد که درگیری‌های نظامی با جمهوری آذربایجان ادامه دارد.

نبرد ناگورنو-قره باغ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۸۸ آغاز شد. قره‌‌باغ، منطقه‌ای در همسایگی ایران در ناحیه شمالی واقع شده و ریشه اختلاف این دو کشور بر سر مسئله  «ارضی» است و به عبارت دیگر جمهوری آذربایجان و ارمنستان هرکدام این منطقه را جزئی از خاک خود می‌دانند. نبرد در این منطقه تاکنون صدها کشته و مجروح بر جا گذاشته است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار