سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مطرح کرد؛
شیوع کرونا در استان اردبیل موجب درخواست تعطیلی ۲ هفته‌ای در شهرستان‌های با وضعیت قرمز این استان از سوی دانشگاه علوم پزشکی شد.
کد خبر: ۸۷۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲ 22 July 2020

به گزارش تابناک اردبیل، دکتر شهرام حبیب‌زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در پی وضعیت بحرانی و قرمز شهر اردبیل و افزایش بستری‌ها و جانباختگان با شیب تند در مناطق با وضعیت قرمز، پیشنهاد تعطیلی کامل و ۲ هفته‌ای را به ستاد کرونای استان ارائه داده است.

وی بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته ۷۷ بیمار جدید در استان بستری شده و تعداد بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌ها تحت مراقبت پزشکی قرار گرفته‌اند به ۳۸۲ نفر افزایش یافته است.

به گفته وی، از این تعداد ۵۶ بیمار بدحال در بخش‌های ویژه بستری هستند.

حبیب‌زاده اضافه‌کرد: آمار مبتلایان به کرونا، تعداد بستری‌ها و جانباختگان روز به روز در استان در حال افزایش است و با توجه به خستگی و فرسایش نیروهای درمانی، وضعیت بیمارستان‌های استان بحرانی است .

او تاکید کرد که شهروندان استان باید بیش از هر زمان دیگر به سلامت خود اهمیت دهند، به صورت مستمر از ماسک و مواد ضدعفونی کننده استفاده کرده و فاصله‌گذاری فردی و اجتماعی را رعایت کنند.

بر اساس آمارهای اعلامی تعداد بیماران کرونایی در کشور به۲۷۸ هزار و ۸۲۸ نفر رسیده و ۱۴ هزار و ۶۳۴ نفر هم جان باخته‌اند.

آمار جهانی مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۱۴ میلیون نفر گذشته و شمار جان‌باختگان این ویروس نیز به مرز ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار