کد خبر: ۸۷۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶ 22 July 2020

حسین قدیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: رکورد مصرف برق در استان اردبیل دیروز شکسته شد و از مرز ۳۹۳ مگاوات فراتر رفت.

وی با بیان اینکه این میزان مصرف برق در استان تاکنون بی‌سابقه بوده است، اظهار داشت: امسال میزان مصرف برق در اوج پیک‌بار در استان اردبیل در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در صورت عدم مدیریت مصرف از سوی مردم شرکت توزیع برق مجبور به اعمال محدویت مصرف برق خواهد شد، بیان کرد: اگر مشترکین ۱۰ درصد از مصرف برق را کاهش دهند، امسال نیز مثل سنوات گذشته شاهد خاموشی در هیچ نقطه از استان نخواهیم بود.

او با بیان اینکه با برنامه‌ریزی شرکت و اعمال مدیریت مصرف امسال تاکنون هیچ خاموشی در استان اتفاق نیافتاده است، اضافه کرد: امسال نیز واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و دارندگان چاه‌های کشاورزی که در زمان اوج پیک بار با شرکت توزیع نیروی برق استان همکاری و تعامل کنند، تشویقی و پاداش خواهند گرفت.

قدیمی ادامه‌داد: هر سال در مجموع ۳۰۰ ساعت از ۱۵ خرداد ماه تا ۱۵ شهریور ماه زمان اوج پیک بار در استان اردبیل می‌باشد و برای همین شرکت توزیع برق اقدام به برنامه‌ریزی برای مدیریت مصرف در این بازه زمانی کرده تا مشترکین مشکلاتی مانند خاموشی برق نداشته باشند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: زمان اوج پیک بار در استان اردبیل از ساعت ۱۳ ظهر تا ۱۷ بعد از ظهر و بعد از اذان مغرب تا ۲۳ شب می‌باشد.

قدیمی خواستار همکاری بیش از پیش مشترکین برق شد و افزود: برای جلوگیری از خاموشی ناخواسته ادارات باید لامپ های اضافی خود را خاموش کرده و برای تامین روشنایی مورد نیاز علاوه بر استفاده از نور طبیعی از لامپ های ال ای دی و کم مصرف استفاده کنند.

وی اظهار داشت: استفاده کنندگان از وسایل الکتریکی سرمایشی باید درجه کولر گازی را روی ۲۴ و در صورت استفاده از کولر آبی آن را روی دور کند تنظیم کنند.

او از مردم خواست برای گذر از اوج پیک بار از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، فر برقی و جاروبرقی در ساعات اوج پیک بار استفاده نکنند.

به گفته وی، اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف برق به معنای مصرف نکردن و کاهش رفاه جامعه نیست بلکه صحیح مصرف نمودن و کاربرد منطقی و خردمندانه از انرژی الکتریکی است.

وی با بیان اینکه تمامی مشترکین و دستگاه‌های اداری استان برای عبور از اوج پیک بار برق در تابستان و جلوگیری از خاموشی ناخواسته باید همکاری لازم را داشته باشند، اضافه کرد: در صورت همکاری تمامی آحاد مردم و با انجام راهکارهای ساده‌ می‌توان مصرف برق را مدیریت کرد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف انرژی و برق کاهش هزینه تولید را به دنبال دارد و هزینه کمتر با استفاده بهینه برق امکان‌پذیر است، ادامه داد: مصرف بی‌رویه برق در واقع اتلاف انرژی و هدر رفت سرمایه کشور است و همه باید تلاش کنند با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از این نعمت خدادادی استفاده درست و بهینه شود تا سرمایه کشور هدر نرود.

۲/۵ برابر نیاز و مصرف استان برق در اردبیل تولید می‌شود، اما شرکت توزیع نیروی برق به علت تولید پیوسته، عدم امکان ذخیره‌سازی انرژی برق و متغیر بودن تقاضا ناچار به مدیریت مصرف در زمان اوج پیک بار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار