تابناک‌اردبیل بررسی می‌کند
بهنژاد بداند که اگر قرار باشد در فرایند تصمیم های مدیریتی، از زاویه مصلحت و حفظ منصب چشم بر توانایی و شایستگی کارکنان در رده های گوناگون ببندد، از سر مصلحت والاتر، خود او عنقریب قربانی خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۸۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴ 22 July 2020

تابناک اردبیل- استان اردبیل جزو آخرین استانهایی بود که بنا به گفته حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور ، مصوبه هیات وزیران برای به گفته او "یکپارچه سازی" دو شرکت آب فاضلاب روستایی و شهری با معرفی فرامرز بهنژاد به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در 24 اردیبهشت جاری وارد فاز اجرایی شد.

مصوبه ای که بررسی دقیق مفاد آن نشان می دهد، نه تنها "یکپارچه سازی" و حتی "ادغام" بلکه به معنای حقیقی کلمه، "حذف" شرکت های آب فاضلاب روستایی و انتقال همه دارایی های آن به شرکت های آب فاضلاب شهری البته با نام جدید و فاقد پسوند عبارت"شهری" بوده است.

در این باره بخوانید
تظلم‌خواهی کارگران از استاندار اردبیل/9 ماه است حقوق نگرفته‌ایم!
بحران کارگری در آبفای مشکین شهر و سکوت استاندار!
آقای استاندار! سنگ بزرگ نشانه نزدن است
روحانی در راه اردبیل؛ کارگران 8 ماه است حقوق نگرفته‌اند!

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور هر چند در دفاع از اجرای مصوبه به گفته او بر پایه دستورالعمل مشخص، آن را در راستای بهره وری، خدمات رسانی بهینه و مناسب به جامعه هدف توصیف کرد اما بعد از گذشت قریب دو ماه و فرایند اجرا در استان اردبیل، شواهد نشان می دهد پروسه مذکور در حوزه منابع انسانی و مدیریتی دچار مشکل جدی و  وارد فاز تنش و اختلافات دامنه دار شده است؛ موضوعی که حمیدرضا جانباز پیشاپیش آن را درباره استان اردبیل پیش بینی کرده بود!

او تاکید کرده بود که بعد از  ادغام باید تمامی دستورالعمل‌ها و استفاده بهینه از نیروی انسانی و منابع به دقت اجرایی و از دغدغه‌های فکری و روانی کارمندان کاسته شود در غیر این صورت می تواند بر راندمان کاری تاثیر مستقیم بگذارد.

حواشی و تنش های ناشی از عزل و نصب های مدیریتی پسا اجرای مصوبه هیات وزیران در حوزه  روابط عمومی و پاسخ گویی به مردم در شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل این نگرانی را ایجاد می کند که در لابلای دعواهای درون سیستمی و جنگ قدرت که بنا به اطلاعات رسیده، بخش مهم آن متاثر از سفارش ها و دخالت های برخی نمایندگان مجلس و مقامات عالی اجرایی استان است، موجب اخلال در روند خدمات رسانی و تضییع حقوق مصرف کنندگان شود.

مدیرعامل آبفای استان اردبیل خوب میداند که او میراث دار شرکت آب و فاضلاب روستایی است که در سراسر استان صدها نفر از آبدارها، پرسنل شرکتی و پیمانکاری و خدماتی آن ماههاست حقوقی دریافت نگرده و از این بابت اعتراض دارند و ای بسا روند کنونی مدیریتی می تواند بی انگیزگی مضاعف را دامن بزند.

زیرساخت های تامین آب شرب و شبکه آب رسانی در بسیاری از روستاهای استان فرسوده شده و از هفته ها پیش، تنش آبی و العطش مردم در نقاط مختلف استان به صدا در آمده است.    

هر چند اجرای چنین مصوبه ای آن هم با همه ابهاماتش و صدالبته فقدان دستورالعمل شفاف، سهل نیست اما  فرامرز بهنژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل باید بداند که اگر قرار باشد در فرایند تصمیم های مدیریتی، از زاویه مصلحت و حفظ منصب و بله قربان گویی از مراکز قدرت چشم بر توانایی و شایستگی کارکنان در رده های گوناگون ببندد، از سر مصلحت والاتر، عمر مدیریتی اش به خزان گراییده و خود او عنقریب قربانی خواهد شد.

انتهای پیام  

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سهند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
حق آبه استان به يغما رفت و مسئولين در حال دعواي پست و مقام هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار