آمار فوتی‌ها نگران‌کننده است
به رغم اعلام تعطیلی مراکز خرید و پاساژها از سوی ستاد مقابله با کرونا استان اردبیل، شواهد میدانی نشان می‌دهد که فعالیت این مراکز بدون توجه به تصمیم ستاد کرونا رونق و جریان دارد!
کد خبر: ۸۸۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹ 28 July 2020

به گزارش تابناک اردبیل، سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز سه‌شنبه با اعلام جان‌باختن ۲۳۵ نفر، شناسایی ۲ هزار و ۶۶۷ بیمار جدید و نیز بستری شدن یک هزار و ۶۸۷ نفر از بیماران کرونایی در مراکز درمانی کشور، اعلام‌کرد: استان اردبیل نیز در ردیف استان‌های با شیوع بالا و قرمز قرار گرفته است.

ابتلا و مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان با روند صعودی ادامه دارد به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته، با ۱۲ نفر افزایش، ۷۶ فرد جدید مبتلا به این بیماری در مراکز درمانی استان بستری شده و ۶ نفر نیز جان باختند.

بنا به اعلام مسوولان بهداشت و درمان استان اردبیل، در شبانه‌روز گذشته، ۶۷ فرد مبتلای به کرونای بستری شده در مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

به گزارش ستاد کرونای استان اردبیل، هم‌اکنون ۴۰۱ نفر به علت ابتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که تعداد ۶۳ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت‌نظر قرار دارند.

با وجود نوسان جزیی تعداد فوت افراد مبتلا به کرونا طی روزهای گذشته در استان اردبیل، روزانه بین ۶۰ تا ۷۰ فرد مبتلای جدید در مراکز درمانی این استان بستری می‌شوند.

بنا به اعلام مدیران بهداشت و درمان استان اردبیل، این استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت بحرانی قرار دارد.

ستاد مدیریت و کنترل بیماری کرونا در استان اردبیل با انتشار اطلاعیه‌ای، استفاده از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری، اجتناب از شرکت در مراسم و مراکز تجمع افراد و خارج نشدن افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای از منزل را برای کنترل کرونا الزامی اعلام کرد.

بر اساس این اطلاعیه، به بیماران دیابتی، افراد دارای فشار خون بالا، بیماران نقص سیستم ایمنی و ریوی مزمن هشدار داده شده است که بیشترین افراد بستری در مراکز درمانی و نیز افراد فوتی در پس ابتلا به کرونا همین دسته از شهروندان هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مصاحبه با ایرنا، آمار افزایشی ابتلا، بستری و فوتی‌های کرونا در استان را همچنان بالا و نگران‌کننده خواند و گفت: آمار مراجعه روزانه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی از یک هزار نفر فراتر رفته است.

دکتر شهرام حبیب‏‌زاده با هشدار جدی به شهروندان در خصوص تبعات سخت عمل نکردن به توصیه‌های بهداشتی و رعایت نکردن پروتکل‌های اعلام شده افزود: شهروندان استان باید مراسم عروسی و عزا را تعطیل کرده و از هر گونه تجمع و ازدحام به هر بهانه‌ای پرهیز کنند.

وی، خودداری از حضور در اماکن و مراسم پرازدحام، استفاده از ماسک و شستن دست‌ها را سه راهکار اساسی مقاله با ابتلا به کرونا ذکر کرد و ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به تنهایی مسئولیت درمان را بر عهده دارد و برای پیشگیری و کاهش بار بیمارستان‌ها، باید تمامی سازمان‌ها و مردم همکاری کنند.

ستاد مقابله با کرونا در استان اردبیل از روز شنبه و در راستای قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامتی شهروندان، تمام پاساژها، مراکز خرید و صنوف پرمراجعه شهر اردبیل را به مدت یک هفته تعطیل اعلام کرد ولی شواهد میدانی نشان می‌دهد که فعالیت این مراکز بدون توجه به تصمیم ستاد کرونای استان تعطیل نشده و جریان دارد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار