به نظر می رسد روزهای ترس و هشداری که استاندار کهگیلویه و بویراحمد حدود چند هفته پیش در مورد آن خبر می داد و بارها تاکید می کرد اگر به همین وضع ادامه دهیم ، مرگ و میر 3 رقمی ناشی از کرونا را خواهیم دید ، اکنون در آستانه رخ دادن است!
کد خبر: ۸۸۲۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶ 02 August 2020

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا به 56 نفر در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد. این آخرین خبر از تلفات کرونا در کهگیلویه و بویراحمد است که البته مربوط به روز گذشته است و البته نکته مهم این است که صبح روز گذشته این آمار 54 نفر بود و شامگاه بر این آمار 2 نفر افزوده شد !
به نظر می رسد روزهای ترس و هشداری که استاندار کهگیلویه و بویراحمد حدود چند هفته پیش در مورد آن خبر می داد و بارها تاکید می کرد اگر به همین وضع ادامه دهیم ، مرگ و میر 3 رقمی ناشی از کرونا را خواهیم دید ، اکنون در آستانه رخ دادن است!
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هشدار داده بود که اگر وضعیت شیوع به همین روال ادامه پیدا کند باید به این مهم توجه کرد که اگر روزی نیازمند تخت های مراقبت های ویژه در تعداد های بیشتر باشیم در حالی که ظرفیت تخت ها مشخص و محدود است چه باید کرد ؟ آیا باید شاهد بیماران نیازمند بستری در حیاط و راهروهای بیمارستان ها باشیم؟ این ترس و هشداری بود که مرتبا از زبان کلانتری مطرح می شد چرا که وی جمع بندی آمار مناطق مختلف استان را یکجا می دید و به این ترس و هشدار رسیده بود!
آخرین آمار چه می گوید؟
دکتر پرویز یزدان‌پناه در آخرین گزارش آماری خود از مرگ چهار بیمار کرونایی دیگر در استان خبر داد و گفت : این چهار جانباخته از شهرستان های باشت، بهمئی و یاسوج بودند.
وی ادامه داد: در یازدهمین روز از مردادماه 99، از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 2641 نفر بهبود یافته اند.
وی ابراز داشت: 179 بیمار مشکوک و قطعی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 75 بیمار کرونایی قطعی بوده و 14 بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند که البته 6 نفر آن ها در شرایط بسیار خطرناک قرار دارند!.
وی تصریح کرد: امروز نیز جواب 166 نمونه را از آزمایشگاه دریافت نمودیم که بیشترین موارد مثبت در بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و باشت بود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: متاسفانه بعد از بازگشایی مشاغل، صنوف و اماکن و طرح فاصله گذاری هوشمند عملاً با نوعی عادی پنداری شرایط و کاهش مراعات بهداشت فردی و عمومی در مناطق مختلف کشور روبرو هستیم، موضوعی که طبیعتاً منجر به افزایش شمار مبتلایان و به تبع آن قربانیان شده است.
دکتر یزدان پناه خاطر نشان کرد: در این مرحله استفاده همگانی از ماسک از جمله اقدامات مهم پیشگیرانه ای بوده که می تواند شیوع بیماری کووید ۱۹ را محدود کرده و به حداقل ممکن کاهش دهد اما باید در نظر گرفته شود که استفاده از ماسک به تنهایی برای تامین سطح مناسب حفاظت کافی نیست و سایر اقدامات نیز باید در کنار آن اتخاذ شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، با توجه به این که در مورد بیماری کرونا نتیجه اقدامات مثبت یا منفی در فاصله گذاری اجتماعی ، رعایت پروتکل ها و از همه مهمتر استفاده از ماسک ، بعد از 3 هفته تا یک ماه مشخص می شود ، اکنون پیش بینی ، ترس و هشدارهای استاندار در حال محقق شدن است و 3 رقمی شدن مرگ و میرها در کهگیلویه و بویراحمد را نباید دور از انتظار دید اما از طرف دیگر هشدارهای به موقع و گزارشات یک هفته اخیر هم نشان می دهد که تا حدود زیادی وضعیت رعایت پروتکل ها در میان اکثریت مردم بهتر شده است و به تبع آن احتمالا باید طی 3 هفته تا یک ماه آینده وضعیت استان بهتر شود که البته این مستلزم جدی بودن مردم در رعایت پروتکل ها است ضمن اینکه باید گفت اگر چنین روندی البته با شدت بیشتر ادامه پیدا نکند و یا اینکه سهل انگاری به مانند چند هفته گذشته رخ دهد شکی نیست که ترس دوم استاندار در مورد جوابگو نبودن تخت های بیمارستانی هم به واقعیت تبدیل خواهد شد!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار