انصاری رئیس شد
تنها نامزد این سمت حسین افسانه با 6 رأی انتخاب شد و علیرضا پوستی با 7 رأی به عنوان خزانه دار هیئت رئیسه جدید معرفی شد.
کد خبر: ۸۸۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ 05 August 2020

به گزارش تابناک اردبیل، شورای دور پنجم شهر اردبیل از ابتدای شروع به کار خود حس و حال و دوستگی در تصمیم سازی‌ها را خواسته یا ناخواسته القا کرده است. چه در زمان بررسی طرح‌ها و لوایح و چه در زمان استیضاح شهردار و چه حتی در زمان انتخاب سالانه هیئت رئیسه تعداد تقسیم شده آرا تداعی فعالیت دو گروه در شورا بوده است.

این مهم که به تعبیر اهالی رسانه همواره موجب اظهار نظرهای خنثی، عدم مداخله قوی در مطالبات مردمی و گاهی فیصله دادن مشکلات جدی است، گاهی به زیان خود شورا نیز تمام شده و قدرت اجرأیی و نظارتی شورا در میانه دو طیف شکل گرفته قسمت کرده و از میان برده است.

اینبار در انتخاب ترکیب جدید هیئت رئیسه برای چهارمین سال فعالیت شورا همچنان حال و هوای عدم انسجام اعضا تداعی شد.

تاخیر نیم ساعته نیمی از اعضای شورای شهر در ابتدای این جلسه  این احتمال را به وجود آورده بود که این جلسه تشکیل نخواهد شد و گویی اعلام ضمنی خود شورا به وجود دو گروه فکری در پارلمان محلی روز به روز پررنگ تر می شود.

جلسه انتخاب هیئت رئیسه جدید بدون سخنرانی اولیه و با نام نویسی اعضا آغاز و تنها در مدت کوتاهی تنش های پشت پرده عیان شد.

در رقابت جواد انصاری و علیرضا غریبی، انصاری با 6 رأی در مقابل 5  رأی رقیب خود، رئیس جدید شورای شهر شد.

در رقابت زهرا قدیمی و رویا کنعانی، قدیمی با 6 رأی در مقابل 5 رأی رقیب خود به عنوان نایب رئیس انتخاب شد.

در انتخاب دبیر اول یا منشی رئیس شورا به غیر از یعقوب هاشمی کسی حاضر به نام نویسی نبود که وی با 7 رأی انتخاب شد.

در انتخاب دبیر دوم یا منشی دوم یعقوب عزیززاده تنها نامزد این سمت با 7 رأی به سمت جدید خود دست یافت. درست بلافاصله با اعلام این رأی، رویا کنعانی عضو شورا خطاب به اعضا اعتراض کرد که چرا در برگه های رأی مطالبی که نوشته است را نمی‌خوانند و او هیچ برگه‌ای را خالی نگذاشته است. بار دیگر این سوال در ذهن حضار خطور کرد که آیا این عضو ناراضی شورا در روند برگزاری انتخابات از حداقل‌های قوانین مطلع نیست و آیا این ادعای او که باید در برگه رأی نوشته‌های وی خوانده شود، به نفع شهر و شورا است؟

به نوشته تسنیم، در انتخاب سخنگوی شورا تنها نامزد این سمت حسین افسانه با 6 رأی انتخاب شد و علیرضا پوستی با 7 رأی به عنوان خزانه دار هیئت رئیسه جدید معرفی شد.

تنها نگاهی به تعداد آرا دو دستگی شورا را تداعی می کند. این در حالی است که شورای پنجم با منتقدان متعددی مواجه است و بسیاری از شهروندان عملکرد این دوره از شورای شهر را قابل قبول توصیف نمی‌کنند. گاهی گرفتار شدن در روزمرگی به حدی به جان شورای شهر افتاده که وظایف ذاتی فراموش شده است و امروز شهروندان اردبیلی با کوهی از مشکلات متعدد در شهر از خدمات شهری و ترافیک گرفته تا وضعیت معابر و پروژه های زیرساختی مواجه هستند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
نکته سنج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
این شورا و شوراهای قبلی چه دردی از مشکلات شهری دوا کرده ....منحل کنید وخلاص ...این همه هزینه رو دست مردم نگذارید...پنجره ها رو باز بگذارید باد بیاد.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
احسنت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار