کد خبر: ۸۸۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶ 09 August 2020

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان شوشتر گفت: ۵۰ درصد فاضلاب شهری تصفیه نشده به رودخانه کارون سرریز می شود.

رستم عبدالله پور اظهار کرد: متأسفانه ۵۰ درصد فاضلاب‌های شهرستان شوشتر به رودخانه کارون سرازیر می‌شود که با توجه به برآورد هزینه برای تصفیه فاضلاب به اعتباری حدود ۱۷۰ میلیارد تومان نیاز داریم که جز اعتبارات کلان محسوب می‌شود.

وی افزود: در یک نقطه از جنوب شهر، تصفیه و۱۳ ایستگاه برای پمپاژ فاضلاب احداث شده و یا در حال احداث هستند اما برای تصفیه کامل فاضلاب به اعتبارات کلان نیاز است.

عبدالله پور ادامه داد: در روزهای گذشته لایروبی حوضچه‌های آب شرب برخی روستاها با همکاری مسئولان انجام شده است و در آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان شوشتر در خصوص اجرای شبکه فاضلاب در شهر سرداران شوشتر بیان کرد: در شهر سرداران شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه اجرا شده و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد و پیگیر تکمیل و راه‌اندازی طرح فوق هستیم.

وی همچنین در خصوص بعضی از نقاط شهر شوشتر که فاقد کانال فاضلاب هستند، عنوان کرد: در تیرماه امسال قرارداد پروژه فاضلاب مناطق گلزار شهدا، بین الحرمین و بهاران و تصویب و ابلاغ شد که کار عملیاتی آن از هفته آینده شروع می‌شود.

عبدالله پور در پایان گفت: در برخی از نقاط شهر شوشتر شبکه فاضلاب به صورت پراکنده اجرا نشده است که در حال پیگیری برای اجرا آن هستیم و در مناطق کوی امیر کبیر و بالیگا اجرای شبکه فاضلاب صورت نگرفته که در حال پیگیری طرح احداث فاضلاب در این مناطق هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار