بررسی وضعیت اشتغال پساکرونایی استان
فرمانده نیروی انتظامی استان می‌گوید: ۷۰ درصد متهمین دستگیر شده بیکار، دو درصد دارای تحصیلات عالیه و مابقی دستگیرشدگان نیز اعتیاد به مواد مخدر دارند.
کد خبر: ۸۸۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷ 13 August 2020

به گزارش تابناک اردبیل، مهین روح‌نواز در شماره جدید هفته‌نامه ‌چشم‌انداز اردبیل در گزارشی نوشت:

 آذرماه 96 و در کمتر از یک ماه از تصدی استانداری اردبیل از سوی اکبر بهنامجو، او در جلسه مشترک ستاد اشتغال و راهبری اقتصاد مقاومتی در محل استانداری گفت: باید با همت و تلاش و فداکاری، تعداد بیکاران استان را که در حال حاضر 65هزار نفر است در یک برنامه سه ساله به کمتر از 20هزار نفر کاهش داد.

بهنامجو این را هم افزود که در سه سال آینده در صورت مهار نشدن، این تعداد بیکاران به 85 هزار نفر خواهد رسید.
اکنون با گذشت حدود 32 ماه از مسئولیت اکبر بهنامجو و اتمام 3 سالگی استانداری، هیچ مقام مسئولی در استان حاضر نیست آمار دقیق و واقعی از بیکاران ارائه نماید.

استاندار اردبیل سال گذشته مدعی شد که 20 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده و بنابراین این تعداد از بیکاران، شاغل شدند! معادله ای که کارشناسان آن را فاقد استانداردهای تعریف شده و دارای ابهامات بسیار توصیف می‌کنند.

اسیدکاظم موسوی، نماینده اردبیل در مجلس اخیراً در بیان وضعیت بحرانی بیکاران، مدعی شد که فقط 60 هزار بیکار تحصیل کرده در استان دنبال شغل هستند؛ مبنای آماری این نماینده مجلس معلوم نیست اما هر چه باشد نزدیک به واقعیت است.

مردم چندان به آمارهای رسمی در حوزه اشتغال و بیکاری اعتماد ندارند و آن را منطبق با واقعیت نمی‌دانند.

با توجه به آمار 60 هزار نفری بیکاران تحصیلکرده در استان مبتنی بر اظهارات نماینده مجلس، در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن باید پذیرفت که به اندازه همین تعداد نیز امروز بیکاران فاقد سواد در استان وجود دارد و لشگر بیکاران در استان در حال افزایش نگران‌کننده‌ای قرار دارد.

اما آنچه که نگرانی را مضاعف می‌کند آمار تکان دهنده بیکاران پساکرونایی در استان است به طوری که قاسم رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در نشست مدیران زیرمجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اعلام کرده که کرونا بیش از ۱۹ هزار نفر را در استان اردبیل بیکار کرد.

وی اظهار کرد: از این تعداد ۹ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری معرفی شدند.

به نوشته سایت بازار،‌ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به پرداخت ۵۳۵ میلیارد تومان منابع در کمک به مشاغل آسیب دیده از کرونا در یازده رسته خاطرنشان کرد: با شناسایی واحدهای مورد نظر پرداخت این تسهیلات شروع شده است.

در بیان عمق فاجعه ناشی از آمار رو به تزاید بیکاران در استانی که فرمانده نیروی انتظامی استان از آن به عنوان سه استان امن کشور یاد می‌کند! کافی است بدانیم که در همین چند ماه اخیر دقیقاً ۲ لشکر دیگر( در ارتش‌های دنیا یک لشکر از 10 تا 20 هزار سرباز دارد) به آمار بیکاران استان اردبیل ملحق شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اخیراً گفت:۷۰ درصد متهمین دستگیر شده بیکار، دو درصد دارای تحصیلات عالیه و مابقی دستگیرشدگان نیز اعتیاد به مواد مخدر دارند.

مسئولان شدت گرفتن فعالیت "باندهای سرقت" از منازل و خودروها در کشور را نتیجه تعطیلی کارخانه‌ها، بیکاری‌ روزافزون جوانان و فقیرتر شدن خانواد‌ه‌ها می‌دانند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اردبیلی
|
-
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
اگراشتغال جدیدایجادشودتازه تحصیلکردگان هم به جمع بیکاران اضافه میشودعلاوه بران بیکارشدگان بخاطرشرایط اقتصادی وشرایط حاصل ازکرونا.
مسله بیکاری کاریکی دوسه سال نیست ازدهه های گذشته دراستان اردبیل انباشته شده انهم بخاطرنبودصنایع بزرگ ومادروهمچنین نبودصنایع تبدیلی.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار