نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: مسوولان فرهنگی دانشگاه‌ها باید در تدوین برنامه‌های خود شرایط زیستی، بومی و منطقه‌ای هر استان را جداگانه مورد توجه قرار دهند.
کد خبر: ۸۸۷۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰ 13 August 2020

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در دیدار معاون فرهنگی دانشگاه آزاد کشور،  اظهار داشت: رویش‌های انقلاب و جوانان مومن؛ هدف اول جنگ فرهنگی و نرم هستند که برای مقابله با هجمه‌های دشمنان؛ دانشگاه‌ها رسالت‌های سنگین و بزرگ دارند.

وی با بیان اینکه تهدیدهای استکبار علیه نظام اسلامی زیاد است اما آنچه بیشتر نگرانمان می‌کند تهدیدهای فرهنگی است، گفت: رهبر معظم انقلاب با تفکرات هوشمندانه‌ای که دارند در مقاطع مختلف نسبت به تهدیدهای فرهنگی هشدار داده‌اند که باید با توجه و عمل به الزامات فرهنگ ایرانی - اسلامی از مشکلات بعدی جلوگیری کنیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به مصادیق تهاجم فرهنگی دشمن اضافه کرد: گسترش و شیوع مصرف موادمخدر در بین جوانان، خصوصاً بانوان، مدگرایی، ایجاد اختلاف بین تشیع و تسنن، ایجاد اختلافات قومی، ناامید کردن جوانان نسبت به آینده و ترویج فساد از جمله مصادیق هجمه‌های فرهنگی دشمنان است که دانشگاه‌ها باید در این زمینه برنامه مطالعاتی و اجرایی داشته باشند.

وی یادآور شد: محیط دانشگاه یکی از مراحل تعلیم و تربیت انسان‌هاست که بسیار حائز اهمیت است و مسوولان مراکز آموزشی خصوصاً اساتید در این مرحله نقشی ممتاز و بی‌بدیل دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه مسوولان فرهنگی دانشگاه‌ها باید در تدوین برنامه‌های خود شرایط زیستی، بومی و منطقه‌ای هر استان را جداگانه مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: هر منطقه نسبت به جغرافیا و شرایط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی که دارد نیازمند برنامه جداگانه فرهنگی است و این برنامه‌ها زمانی موفق عمل خواهد کرد که همه جوانب درست و آگاهانه سنجیده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه با اشاره به طرح‌های پژوهشی دانشگاه‌ها هم متذکر شد: طرح‌های پژوهشی و رساله‌های دانشجویی نباید در پستوی کتابخانه‌های مراکز آموزشی خاک بخورد؛ بلکه باید طرح‌های پژوهشی فرهنگی در خدمت اصلاح و تقویت فرهنگ جامعه به‌کار گرفته شوند.

در ابتدای این دیدار دکتر جهان‌بین معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از فعالیت‌های حوزه کاری خود گزارش داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار