انتظار از آیت الله اعرافی این است که از ظرفیت همه رسانه‌ها برای ابلاغ پیام حوزه بهره بگیرند و اجازه ندهند مسیر کانالیزه شدن حوزه در عرصه خبر تداوم یابد.
کد خبر: ۸۸۷۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۴ 14 August 2020

به گزارش تابناک قم، در یادداشت منتشر شده در خبرگزاری رسا آمده است: درک قدرت رسانه‌ها در دنیای امروز احتیاج به استدلال ندارد. بسیار واضح است که در عصر جدید، هر گروه، جریان و مکتبی برای پیشبرد اهداف مثبت یا منفی خویش، محتاج رسانه است. صریح بگویم؛ آن‌که رسانه ندارد، چه دارد و آن‌که رسانه دارد، چه ندارد؟!

غرب در سایه امپراطوری رسانه‌‌‌ای خود بر عالم حکومت می‌کند و فرهنگ منحط خود را به همه دنیا دیکته می‌نمایند.

بوق‌های رسانه‌ای دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی، اعم از خبرگزاری‌های عظیم آنها درخارج از کشور تا شبکه‌های اجتماعی ریز و درشت داخلی‌شان همه روزه به فرهنگ، اعتقادات، امنیت و اتحاد ما یورش می‌آورند و متأسفانه به دلیل فقر رسانه‌ای جبهه انقلاب، هرگز پاسخ مناسبی را دریافت نمی‌کنند.

امروز ضعف رسانه‌‌های دینی در کشورعزیزمان، آن پاشنه‌آشیلی است که ما را بسیار می‌آزارد.

بسی تلخ است که دشمنان دین خدا در سایه رسانه‌های شیطانی خود حقایق را وارونه جلوه می‌دهند و ما با ضعف و کوتاهی در این امر اساسی، نمی‌توانیم آن‌طور که شایسته است از حقایق و معارف بلند اسلامی دفاع کنیم.

۱۷مردادماه روز خبرنگار بود و بازار تجلیل و تبریک مدیران و مسؤولان از این قشر تاثیرگذار گرم و پر رونق شد. مدیر محترم حوزه‌های علمیه، حضرت آیت الله اعرافی نیز در اقدامی شایسته، به تقدیر از خبرنگاران رسانه رسمی حوزه پرداختند، که این توجه ایشان در خور تقدیر است.

اما با توجه به شناختی که جامعه از روحیات تعامل گرایانه ایشان به عنوان مدیری لایق و عالمی زمان شناس دارد، توقع می رفت و می رود که ایشان فعالان رسانه ای حوزه و روحانیت را مورد تفقد قرار می داد.

در شرایطی که گسترش چتر رسانه‌ای برای حوزه‌های علمیه ضروری به نظر می‌رسد، چطور ایشان یا بهتر است بگوییم نزدیکانشان، به محصور کردن حوزه توسط یک یا چند رسانه خاص اکتفا کردند؟!

امروز به برکت توصیه‌های مکرر رهبر فرزانه انقلاب، طلاب و فضلا به ضرورت حضور در فضای‌مجازی، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها پی برده‌اند و خالصانه خود را وقف ترویج و تبلیغ معارف دینی و رساندن صدای حوزه به سراسر کشور و جهان نموده‌اند.

در این چند سال اخیر خبرگزاری ها، کانال‌ها، سایت‌ها و گروه‌های مختلف طلبگی بدون دریافت ریالی از بودجه‌های حوزه و به صورت جهادی تلاش می‌کنند وظیفه طلبگی خود را در قبال حوزه و نظام اسلامی ایفا کنند.

اما در روزی که می‌بایست مورد توجه و تفقد مدیر محترم حوزه‌های علمیه به عنوان پدر دلسوزشان قرار می‌گرفتند با بی مهری و کم لطفی عده‌ای، به بوته فراموش سپرده شدند.

حوزه علمیه نمی‌تواند از طرفی خواهان ترویج دین، رساندن پیام حوزه و اطلاع‌رسانی خدمات ارزشمند حوزه و روحانیت به جامعه باشد و از طرف دیگر خود را در حصر یک یا چند رسانه محبوس نماید.

طبیعی است که بعضی از اطرافیان یک مدیر، در پی کانالیزه کردن او باشند اما انتظار می‌رفت مدیر هنرمند و با تجربه‌ای چون آیت‌الله اعرافی هرگز در دام فیلترینگ گرفتار نشود.

از مدیر با درایتی چون آیت الله اعرافی توقع می‌رود، که با شناخت کافی از فضای حاکم بر رسانه‌های کشور، از ظرفیت همه رسانه ها برای ابلاغ پیام و سخن و نیز دستاوردهای حوزه بهره بگیرند و نیز توجه بیشتری به همه اصحاب رسانه خصوصا رسانه‌های طلبگی و حوزوی و فعالان این عرصه داشته‌باشند و با تمام وجود از همه ظرفیت‌های رسانه‌‌های انقلابی پیرامون حوزه علمیه، بهره بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار