مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل:
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: حفظ سلامتی دانش‌آموزان اصلی‌ترین استراتژی ماست و در بازگشایی مدارس نیز بر این اصل تاکید داریم.
کد خبر: ۸۹۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱ 03 September 2020

احمد ناصری ۱۲ شهریور در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: امسال بازگشایی مدارس در اردبیل به دلیل شرایط حاکم بر جامعه و روند شیوع بیماری کرونا وضعیت متفاوتی را تجربه خواهد کرد و همانند سایر نقاط کشور اردبیل نیز در یک شرایط استثنائی قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان اردبیل برای بازگشایی مدارس در آمادگی کامل به سر می‌برد، خاطرنشان کرد: متناسب با وضعیت استان از لحاظ شیوع کرونا مدارس استان سالتحصیلی را آغاز خواهند کرد و مدیران مدارس برای هر سه وضعیت سفید، زرد و قرمز برنامه‌های خود را تدوین کرده‌اند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه در بازگشایی مدارس اصلی‌ترین استراتژی ما حفظ سلامت دانش‌آموزان است، گفت: در صورت حاکم شدن وضعیت سفید در مناطق تحصیل دانش‌آموزان حضوری، در وضعیت زرد تحصیل به صورت یک روز در میان و در وضعیت قرمز آموزش دانش‌آموزان در فضای مجازی و از طریق شبکه شاد انجام می‌شود.
ناصری به وضعیت قرمز شهرستان‌های اردبیل و مشگین‌شهر نیز اشاره کرد و افزود: در این دو شهرستان به رغم بازگشایی نمادین مدارس در 15 شهریور ماه اما همچنان آموزش از طریق شبکه‌های پیش‌بینی شده از سوی وزارت آموزش و پرورش خواهد بود که بستر اصلی این آموزش‌ها شبکه شاد است.
وی با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین نوع آموزش حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و به صورت چهره به چهره است، اضافه کرد: هرچه سریعتر با قطع زنجیره ابتلا به این بیماری حضور 100 درصدی دانش‌آموزان را در مدارس شاهد باشیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از اتصال همه مدارس استان اردبیل به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و بیان کرد: با همکاری سه شرکت ایرانسل، های وب و همراه اول مدارس اردبیل به اینترنت پرسرعت مجهز شده و مدیران مدارس می‌توانند می‌توانند با عضویت تمامی دانش‌آموزان در شبکه‌های مجازی آموزش آنان را رصد کنند.
ناصری از عضویت 95 درصدی معلمان و 75 درصدی دانش‌آموزان در شبکه شاد خبر داد و اظهار کرد: با رصد تمامی دانش‌آموزانی که عضو این شبکه نبودند مشکلات آنها اعم از نبود گوشی‌های هوشمند، عدم دسترسی به اینترنت و ... مرتفع شده و در موارد اندک هنوز هم دانش‌آموزان وارد این شبکه نشده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در مناطق روستایی و عشایری که با جمعیت اندک دانش‌آموزان روبرو هستیم آموزش به شکل حضوری خواهد بود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: با احتساب دانش‌آموزان دوره پیش‌دبستانی در اردبیل بالغ بر 251 هزار دانش‌آموز در 3 هزار و 394 واحد آموزشی در اردبیل سالتحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.
ناصری همچنین بیان کرد: 50 هزار نفر از دانش‌آموزان اردبیل در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند که در این بخش نیز با افزایش کیفیت آموزشی روبرو هستیم.
وی اصل اساسی را در بازگشایی مدارس رعایت و حفظ سلامت دانش‌آموزان اعلام کرد و افزود: در صورت بروز شرایط بحرانی از حیث ابتلا به کرونا اساس ما در آموزش بر شبکه شاد خواهد بود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: روز دوشنبه 15 شهریور ماه زنگ بازگشایی مدارس در تمامی واحدهای آموزشی استان اردبیل به صورت نمادین نواخته خواهد شد که حضور دانش‌آموزان به ویژه در پایه‌های ورودی با هدف آشنایی با محیط مدارس و معلمان به همراهی والدین صورت می‌گیرد.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار