کد خبر: ۹۰۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳ 16 September 2020
سد گیوی آب‌بندی می‌شود

به گزارش تابناک اردبیل، ‌عباس جنگی مرنی اظهار داشت: همزمان با اجرای عملیات پایاب سد گیوی کار عملیات اجرایی تزریق بتن به سمت چپ بدنه سد گیوی در قسمت اتصال به کوه برای تقویت و آب‌بندی این قسمت و آماده‌سازی سد برای آبگیری کامل در آینده در حال اجرا است.

وی گفت: پیش از این نشت آب از قسمت سمت چب بدنه سد گیوی در شهرستان کوثر از جمله عوامل مهم در ممانعت از آبگیری کامل سد اعلام شده و با تکمیل کار عملیات تزریق بتن و آب‌بندی کامل محل نشتی آب  زمینه برای آبگیری کامل سد فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه با پرداخت مرحله اول از اعتبارات فاینانس اجرای پروژه پایاب سد گیوی عملیات اجرایی این پروژه که از چندی پیش آغاز شده شتاب می‌گیرد، افزود: با اختصاص ۲ هزار و ۱۲۸ میلیارد ریال اعتبار فاینانس برای احداث شبکه آبیاری و زهکشی سد گیوی عملیات اجرایی این پروژه که از چندی پیش آغاز شده شتاب خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به اجرای عملیات ناریه و انجام چندین انفجار در طول مسیر اجرای پروژه خط انتقال آب سد گیوی به اراضی پایاب سد گفت: بازگشایی دهانه تونل‌های انحراف آب در حال انجام بوده و با توجه به انجام کار هماهنگی با مسوولان نظامی و انتظامی برای اجرای عملیات انفجار این عملیات بزودی انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل تشریح کرد: عملیات اجرایی  شبکه‌های آبیاری و زهکشی  سد گیوی در شهرستان کوثر برابر با برنامه زمان‌بندی شده پیش خواهد رفت و کل زمان پیش‌بینی شده برای اتمام آن ۲۴ ماه است.

او افزود: در حال حاضر همه پروژه‌ها و طرح‌های در دست اجرای این شرکت طرح‌های آبرسانی و تامین آب شرب مناطق مختلف استان بوده و هیچ گونه طرح تامین آب کشاورزی در دستور کار این شرکت قرار ندارد.

به نوشته ایرنا،‌ وی همچنین به آغاز عملیات اجرایی پروژه زون سه آبرسانی به شهر خلخال در روزهای آینده اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه با هدف تامین آب شرب مناطق مرتفع و حاشیه‌نشین خلخال از جمله محله اسلام‌آباد در منطقه غرب این شهر که ارتفاع محل مناطق مسکونی احداث شده در این منطقه از ارتفاع مخازن ذخیره آب شهر بالاتر است، از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته است .

وی گفت: با اجرا و بهره‌برداری از پروژه زون سه آبرسانی شهر خلخال که بخشی از طرح بزرگ آبرسانی این شهر از سد بفراجرد و تامین آب شهروندان خلخال برای ۳۰ سال آینده است،  آب شرب مصرفی ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت ساکن در مناطق مرتفع و حاشیه‌نشین تامین می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار