اخطار به حاشیه‌سازی رسانه‌ای
حسین افسانه گفت: خبرنگاران برای تامین معیشت از طریق تولید خبر و گزارش به جلسه شورا می‌آیند و متاسفانه برخی این بدعت را ایجاد کردند که این خبر را می‌گویم بزن و این خبر را نزن!
کد خبر: ۹۰۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳ 24 September 2020

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از خبرگزاری تسنیم، شامگاه چهارشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اردبیل، عضو شورای اسلامی با اشاره به  یک کلیپ انتقادی از عملکرد برخی اعضای شورای شهر گفت: مبادا روابط عمومی و سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری دچار چنین آفت‌هایی شوند.

حسین افسانه با بیان اینکه در این کلیپ از بحران سازی یاد شده است، اضافه کرد: مشخص نیست این بحران را شورای شهر و یا شهردار به وجود آورده و در حالی که یک سال از فعالیت شورا باقی مانده چرا در خصوص حضور یا عدم حضور برخی اشخاص در شورای دور آتی سوال می‌شود.

وی تاکید کرد: اینکه برخی افراد با تعمد دست به تهیه و نشر چنین کلیپ‌هایی کرده و مغرضانه رفتار می‌کنند، آفتی جدی است و انتظار می‌رود شهرداری از چنین مسائلی به دور باشد.

افسانه با اشاره به خبرنگاران حاضر در جلسه و با بیان اینکه اغلب، خبرنگاران برای تامین معیشت از قبل تولید خبر و گزارش به جلسه می روند، اضافه کرد: متاسفانه برخی این بدعت را ایجاد کردند که این خبر را می گویم بزن و این خبر را نزن که آفت جدی است.

وی در ادامه صحبت های خود خطاب به شهرداری اردبیل به موضوع نصب پله‌های برقی اشاره کرد و گفت: سه سال از زمان تصویب این طرح سپری شده و شهرداری هم تمامی تعهدات خود را اجرا کرده اما سرمایه گذار اقدامی انجام نمی‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل تاکید کرد: بنده بارها از محل نصب پله های برقی بازدید داشتم و متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفته که لازم است شهرداری برخورد لازم را داشته باشد.

افسانه به بلاتکلیفی پارکینگ درخشان نیز اشاره و تصریح کرد: مطابق لایحه ای که مصوب شده، سهم شهرداری مشخص است و بهره بردار باید شهرداری باشد اما عملا 3 سال است بخش خصوصی بهره برداری می‌کند و عملا تحویل نمی‌دهد.

در ادامه این جلسه همچنین موضوع جایگزینی دستگاه‌های بازی فرسوده در شورابیل مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر در این خصوص گفت: پیش از این دستگاه های بازی در سه گروه عمر مفید 2، 3 و 5 ساله تقسیم بندی شده و قرار بر این بوده دستگاه های با عمر دو ساله که تا به امروز  فرسوده شده اند جایگزین شوند.

حبیب فتحی با اشاره به اینکه برخی دستگاه‌ها  صرفا جا اشغال کرده و عملا قابل استفاده نیست، افزود: برخی دستگاه‌ها استاندارد لازم را نداشته و هر چند در نیمه نخست سال قابل استفاده است اما انتظار ما از شهرداری اجرای طرح جایگزینی است.

عضو شورای اسلامی شهر در این خصوص اضافه کرد: طرح جایگزینی توسط اعضای شورا امضا شده و شهرداری مکلف به این است که تا 2 ماه آینده نسبت به جایگزینی دستگاه‌ها اقدام کند.

حسین افسانه خواستار اجرای این طرح با توجه به ضرورت استاندارد سازی تجهیزات بازی شد و گفت: این طرح به دنبال مهلت دهی به مالکان دستگاه‌های فرسوده نیست.

اما در عین حال که این تاکید به جا برابر با تامین سلامت کودکان در استفاده از تجهیزات بازی است، دیگر عضو شورا نظر متفاوتی ارائه کرد.

ایرج آقازاده با بیان اینکه یک تعداد از قبل این دستگاه‌ها شب و روز کار می‌کنند و زیر برف و باران می ایستند تا معیشتشان تامین شود، خواستار مهلت دهی به مالکان شد.

وی گفت: وقتی پشت میز با میوه و شیرینی می نشینی و به سختی معیشتت تامین می شود وضعیت چنین افرادی به مراتب بدتر است.

همچنین یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل نیز از اصطلاح کچل شدن فضای بازی با برداشتن تجهیزات بازی فرسوده استفاده کرد و گفت: ابتدا مشخص شود که آیا تجهیزات بازی جایگزین داریم یا نه.

یعقوب عزیززاده گفت: هر چند دستگاه ها باید استاندارد داشته باشد اما برداشتن دستگاه فرسوده بدون جایگزینی باعث خالی شدن محوطه می‌شود.

در نهایت شورای شهر با نظر موافق اغلب اعضا طرح پیشنهادی جایگزینی  تجهیزات بازی شورابیل را مصوب کرد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار