رئیس دستگاه قضایی با بیان این که برخورد نکردن با بستر فسادزا همچون زمین خواری در دستگاه‌ها عت ایجاد فساد با مبالغ بیشتر است، به مسئولان قضایی و بازرسی استان برای پیگیری پرونده های زمین خواری دستور ویزه داد.
کد خبر: ۹۰۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳ 26 September 2020

به گزارش تابناک اردبیل، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: مسؤولان بازرسی و قضایی باید مسئله‌‌هایی همچون زمین‌خواری در اردبیل، مشکلات واحد نئوپان خلخال و کارخانه سیمان را در استان اردبیل پیگیری کنند.

وی افزود: مسئله اصلاح ساختارهای فسادزا که منجر به تولید پرونده می‌کند، بسیار اهمیت دارد و اصل پیشگیری از وقوع جرم و برخورد با بسترهای فسادزا ایجاب می‎‌کند که سازمان‌ها و ادارات در هر زمینه‌ فسادزا باید حساس بوده و آن را اصلاح کنند.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: علت ایجاد فساد با مبالغ بیشتر در برخی موارد، همین برخورد نکردن با بستر فسادزا در دستگاه‌ها است.

رئیسی ادامه داد: حتی میزان کم فساد در دستگاه‌ها باید زیاد شمرده شود و با حساسیت با آن برخورد شود.

هیچ تخلفی از تعاونی‌ها قابل قبول نیست

وی گفت: مسئله‌ی بعدی تخلفات تعاونی‌ها است، تعاونی‌ها تشکیل شده‌اند تا در پیشرفت و تولید نقش داشته باشند اما هیچ تخلفی از آن‌ها قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: دستگاه قضایی باید کاملاً جدی با تخلفات این چنینی برخورد کند و تفاوتی نیز بین شخص و جمع یا تعاونی وجود ندارد و به هیچ وجه نباید این مجموعه‌ها جرات تخلف دشته باشند، سخن غلطی است اگر بگویند چون تعاونی فلان اداره است، کاری نداشته باشیم.

رئیسی افزود: دلیل این‌که اشخاص جرأت تخلف پیدا می‌کنند، این است که می‎بینند افرادی که خود متولی و مجری قانون هستند، تخلف می‎‌کنند.

وی اظهار کرد: نظارت را فقط نباید از سازمان‌های نطارتی نهادینه شده انتظار داشت، هیچ مدیری مدیریتش بدون نظارت تعریف نشده و حتما وظیفه کنترل و نظارت قبل از سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و سازمان‌های نظارتی، بر عهده خود مدیر است.

اهمیت تقویت بازرسی‌ها و نظارت‌های درون سازمانی

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: تقویت بازرسی‌ها و نظارت‌های درون سازمانی مورد تأکید ما است و باید از درون سازمان و دستگاه نظارت قوی انجام شود.

رئیسی گفت: نسبت به تذکرات دستگاه‌های نظارتی هم باید توجه کرد تا مشکلی در آینده پیش نیاید، مثلا اگر به هشدارهای دیوان محاسبات و سازمان بازرسی در زمان واگذاری کشت و صنعت مغان توجه می‌شد، الآن با این مشکل مواجه نبودیم و گره در ذهن مردم ایجاد نمی‌گردید.

وی تصریح کرد: تبیین مواضع بین مردم و با مردم سخن گفتن و شفاف بودن امید ایجاد می‌کند و باعث گره در ذهن مردم نمی‌شود.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: خیلی از مسائل کشور راهکارهای پیچیده و نیاز به حل در سطح عالی ندارد؛ مثلا همین مشکل ۹ ساله کارخانه بزرگ نساجی سبلان پارچه را می‌شد با هماهنگی‌هایی حل کرد و اشتغال‌زایی در آن را از ۶۰۰ نفر به ۶ هزار نفر رساند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار