کد خبر: ۹۰۴۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹ 29 September 2020

به گزارش آران نیوز به نقل از اسپوتنیک، المار ممدیاروف، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در حالی سخن از مقابله به مثل نیروهای این کشور علیه ارمنستان به میان آورده که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیروهای ارمنستان را به حمله به شهر "تارتار" متهم کرد و وعده حمله متقابل را نیز داد. این وزارتخانه همچنین مدعی شد که نیروهای جمهوری آذربایجان دست کم دو تانک ارمنستان را در این درگیری‌ها منهدم کردند. در مقابل، ایروان نیز اعلام کرد که جمهوری آذربایجان به حملات خود در منطقه مورد مناقشه ناگورنو – قره باغ با استفاده از توپخانه سنگین ادامه می‌دهد.

این حملات در منطقه مورد مناقشه بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان موجی از واکنش‌های بین‌المللی و کشورها را در پی داشته و آنها از طرف‌های درگیر خواسته‌اند تا هر چه سریعتر نسبت به بر قراری آتش بس و بازگشت به مذاکرات با میانجی‌گری سازمان امنیت و همکاری اروپا اقدام کنند.

کانادا و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک خواستار توقف سریع درگیری‌ها در قره باغ علیا شده و ادامه دادند: کانادا و انگلیس به شدت نگران گزارش‌های مربوط به اقدامات نظامی با مقیاس بزرگ در خط ارتباط در منطقه هستند، گزارش‌هایی از شلیک و تلفات غیرنظامیان به شدت نگران کننده هستند. ما خواستار توقف سریع اقدامات خصمانه، رعایت توافق آتش بس و حفاظت از جان غیرنظامیان هستیم.

در همین حال، وزارت خارجه سوئیس نیز اعلام کرد، این کشور از اقدامات گروه مینسک با هدف حل درگیری‌ها در منطقه ناگورنو-قره باغ از طریق گفتگو حمایت می‌کند و آماده برگزاری نشست‌ها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در یک منطقه بی طرف است.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: سوئیس به دو طرف درباره حمایت از تعهدات و الزامات قوانین بین‌المللی به ویژه در حمایت از غیرنظامیان یادآور شد. هیچ جایگزینی بجز یک راه حل صلح آمیز برای این درگیری وجود ندارد و بر قراری مذاکرات قطعی باید به سرعت و بدون پیش شرط از سرگرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار