اولین همایش ملی اربعین با عنوان «اعتلای نهضت حسینی، تحقق تمدن نوین اسلامی» به میزبانی اردبیل آغاز شد.
کد خبر: ۹۰۶۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱ 06 October 2020

اولین همایش ملی اربعین حسینی با عنوان «اعتلای نهضت حسینی، تحقق تمدن نوین اسلامی» به‌صورت حضوری و مجازی پیش‌ازظهر امروز با حضور مسؤولان و اساتید دانشگاه و حوزه در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شد و تا عصر امروز ادامه دارد.

در مراسم افتتاحیه این همایش حبیب‌الله بابایی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این‌که جهان باید آورده‌های تمدن اربعین را درک کند، اظهار کرد: اربعین خود یک پدیده تمدنی است و آورده‌های کلان و بزرگی را برای جهان اسلام دارد که باید اربعین را در بعدهای مختلف مورد بحث قرار داد.

وی با اشاره به این‌که یکی از شاخصه‌های تمدن‌ها علمی بودن آن‌ها است، افزود: همچنین مسئله نظم در تمدن بسیار مهم بوده و یک معیار است که می‌توان با همین معیار آن تمدن را محک زد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان کرد: آن‌چه در اربعین و اساساً در نظام فرهنگی مربوط به عاشورا رخ می‌دهد، درد ثمربخش است که به ما معنا و انگیزه می‌دهد و اربعین فرهنگ زائر و خادمی است.

همایش ملی اربعین سال آینده به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود

عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این همایش گفت: با هماهنگی‌های انجام گرفته سال آینده این همایش به‌صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

وی افزود: همایش ملی اربعین حسینی یک همایش بزرگ معنوی و پر از خیر و برکت است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در حال حاضر دانشگاه محقق اردبیلی ۴۰۰ عضو هیأت علمی تمام وقت دارد و ۱۴ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف این دانشگاه مشغول تحصیل هستند همچنین امسال نام ۲ نفر از دانشگاه در جمع دانشمندان جهان مطرح شد.

گفتنی است؛ در آیین افتتاح این برنامه، حجت‌الاسلام عبدالله حسنی مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل، متن پیام آیت‌الله نوری همدانی را قرائت کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار