وقتی "وام" در مهاجرت معکوس ایفای نقش می‌کند‌
قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به منظور تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با هدف ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و حمایت بخش خصوصی مبنای کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۰۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 10 October 2020

قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به منظور تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با هدف ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و حمایت بخش خصوصی مبنای کار قرار گرفته است که تاکنون خروجی‌های مثبتی نیز به دنبال داشته است.

اعطای تسهیلات اشتغال پایدار و استفاده از ظرفیت صندوق اعتباری هنر برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی اولویت اساسی است و در این زمینه اعطای تسهیلات طرح‌های غیردولتی در حوزه‌های مختلف با هدف تأمین سرمایه در گردش مبنای کار است.

این در حالی است که به منظور حسن اجرای این قانون و ارزیابی میزان پیشرفت کار، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است تا با به کارگیری سامانه مناسب، بر نحوه اعطای تسهیلات و اشتغال ایجادشده نظارت کند و دستگاههای اجرائی موظفند در چهارچوب اعلامی سازمان برنامه و بودجه کشور، اطلاعات مربوط به چهارچوب این نظارت را در سامانه ثبت کنند.

در این زمینه اهمیت به توسعه مناطق محروم و حاشیه‌نشین یکی از دستاوردهای تسهیلات اشتغال پایدار است که سبب مهاجرت معکوس نیز می‌شود که نیاز است در این زمینه با تمام قوا به دنبال تحقق اهداف مورد نظر باشیم و مشکلات و موانع موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

تسهیلات اشتغال روستایی به 3000 طرح در اردبیل ارائه شد

قاسم رحیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل پیش از ظهر امروز در بازدید از طرح‌های اشتغال روستایی در اردبیل اظهار داشت: با آغاز پنجمین مرحله ارائه تسهیلات اشتغال روستایی در استان اردبیل یک هزار و 50 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار در اردبیل ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: 3 هزار و 150 میلیارد ریال تسهیلات پایدار روستایی برای سه هزار طرح روستایی در سطح استان ارائه شده است که در این زمینه یکی از شرایط ارائه تسهیلات در نظر گرفتن اهلیت دریافت کنندگان تسهیلات است که در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: ارسال 5 هزار طرح به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات توسط سامانه کارا محقق شده و در این زمینه تاکنون 3 هزار مورد موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند و 65 درصد تسهیلات اعطایی مربوط به تسهیلات جدید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار