کد خبر: ۹۰۸۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳ 11 October 2020

شهرام حبیب‌زاده در جلسه استانی ستاد مقابله با بیماری کرونا افزود: در سطح کشور استان‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت کرده‌اند با شیوع کمتر کرونا مواجه بوده‌اند.

وی گفت: با توجه به سردی هوا و احتمال شیوع آنفلوآنزا باید نکات بهداشتی رعایت و از ماسک استفاده شود تا میزان ابتلا به این بیماری نیز کاهش یاید.

حبیب زاده تشریح کرد: در حالت کلی آمار ابتلا در استان نسبت به هفته گذشته بهتر شده، ولی این موضوع نباید بهانه‌ای برای کم‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۱۹ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۵۹ نفر در آی سی یو  تحت مراقبت  هستند.

وی گفت: با اینکه نسبت به برخی از مناطق ، استان اردبیل در رعایت پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی خصوصا در عزاداری‌ها مناسب عمل کرد، ولی همچنان در بین برخی صنوف نیاز به بهبود وضعیت است.

بهروز ندایی ، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز  گفت: با توجه به سرد شدن هوا و احتمال بروز بیماری‌های مختص این فصل باید پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک با جدیت اجرایی شود.

وی بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی مختص یک قشر و یا صنف خاص نبوده و نظارت‌ها در همه اصناف و قشرهای جامعه باید انجام شود.

او گفت: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین تمام اصناف تشدید می‌شود.

ندایی برخورد با قلیان‌سراها را یادآور شد و افزود: در این خصوص باید بر اساس قانون اقدام شده و با متخلفان که موجب به خطر افتادن سلامتی مردم می شوند، برخورد شود.

هم اکنون ۲ شهرستان اردبیل و مشگین‌شهر در وضعیت قرمز ، خلخال در وضعیت نارنجی و هشت شهرستان دیگر استان در وضعیت زرد قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار