کد خبر: ۹۰۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶ 11 October 2020

کلیم الله وثوقی که در جلسه بررسی آخرین وضعیت دوربین‌های ثبت تخلفات و محور‌های پر تصادف استان سخن می‌گفت افزود: هوشمندسازی محور‌ها و حمل ونقل جاده‌ای مهم‌ترین برنامه دولت در استان اردبیــل است.
وی با اشاره به ثبت ۴۹ میلیون تردد در محور‌های مواصلاتی استان در ۶ ماه گذشته تصریح کرد: در مدت یاد شده ۶ میلیون و ۶۴۶ هزار تخلف عدم رعایت فاصـله طولـی در محور‌های مواصلاتی استان به ثبت رسیده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل ثبت ۳ میلیون و ۵۳۹ هزار تخلف سرعت غیـرمجاز در محور‌های مواصلاتی استان را یادآور شد و گفت: بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز در محور بران سه راهی سربند و بالعکس با ۲۴۷ هزار تخلف و جعفرآباد پارس آباد با ۲۲۳ هزار تخلف سرعت غیرمجاز ثبت شده است.
وثوقی میانگین سرعت در محور‌های یادشده را ۸۳ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و گفت: سرعت متوسط استان در ۶ ماه گذشته ۷۰ کیلومتر بر ساعت بوده است.
وی از شناسایی ۳۲ هزارو ۴۲۴ تخلف اضافه تناژ و سرعت غیرمجاز توسط سامانه‌های توزین حین حرکت (WIM) و ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت خبر داد و گفت: از این میزان بیش از ۱۵ هزارو ۶۲۳ مورد تخلف جهت اعمال قانون به پلیس راه کشور ارسال شده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل بر فرهنگ سازی از طریق رسانه ها، رعایت کامل قوانین راهور باهدف کاهش تصادفات، ایمن سازی محور‌ها و حذف و اصلاح نقاط حادثه خیـز تاکید کرد.
رئیس پلیس راه استان اردبیل نیز سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف و تجاوز به چپ را از علل اصلی افزایش تصادفات جاده‌ای در محور‌های شمالی استان اردبیل دانست از آمادگی کامل پلیس برای فرهنگ سازی و آموزش در کنار سایر دستگاه‌ها جهت کاهش تصادفات خبر داد.
سرهنگ سیدمحمد صفوی بر ایمن سازی محور‌ها و فعال شدن تعدادی از دوربین‌های پلاک خوان جاده‌ای تاکید کرد و افزود: رانندگان عزیز توجه کافی به جلو داشته باشند، از رانندگی به هنگام خستگی و کم خوابی خودداری کرده و با سرعت مطمئنه و بدون عجله و شتاب بی مورد رانندگی کنند.
وی با اشاره به تلاش‌های نیرو‌های خستگی ناپذیر پلیس راه در جهت حفظ آرامش ترافیکی و برقراری امنیت در جاد‌ها گفت: پلیس با رانندگانی که قوانین را رعایت نکنند و باعث بهم خوردن نظم و انضباط ترافیکی راه‌ها شوند به شدت برخورد قاطع و قانونی می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار