استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل با بیان اینکه در سال جهش تولید اقدامات زیادی در بخش صنعت و حضور پررنگ بخش خصوصی انجام شده است،گفت: بخش خصوصی در جبهه مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد و مسوولان برای مشکلات و موانع سرمایه‌گذاران باید نهایت تلاش خود را بکار گیرند.
کد خبر: ۹۰۸۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 13 October 2020

اکبر بهنامجو روز سه‌شنبه در بازدید از شهرک صنعتی ۲ اردبیل و بررسی مشکلات واحدهای این شهرک اظهارداشت: با همراهی ارگان‌های ذیربط نیازهای زیرساختی بخش خصوصی در شهرک صنعتی تامین شده و دیگر موانع و مشکلات واحدهای تولید نیز رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات زیرسازی و بهسازی خیابان‌های شهرک صنعتی۲ اردبیل با تامین اعتبار مناسب آغاز شده ، بیان کرد:  فاز اول پروژه در شرف اتمام است و عملیات آسفالت‌ریزی نیز در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: علاوه بر بهسازی شبکه‌های معابر شهرک صنعتی، اعتبار عملیات اجرایی توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرک نیز تامین شده و پیمانکار آن مشخص شده است.

استاندار اردبیل افزود: در بازدید از چند واحد تولیدی در حوزه‌های مختلف مشکلات و موانع آنها بررسی که بعضی از مشکلات در محل تولید پیگیری و حل و بعضی نیز برای تسهیل به ستاد تسهیل و رفع موانع ارجاع داده شد.

وی از حل موانع تسهیلات کارخانه نساجی اردبیل خبرداد و گفت: با مدیر بانک ملی برای حمایت از خط تولید این واحد توافق شد که ۲فقره وام۵۰ میلیارد تومانی برای این بخش اعطا کند تا ضمن احیای این واحد تولیدی راکد با راه اندازی خط تولید فاز دوم بیش از ۱۵۰ نفر صاحب شغل پایدار  شوند.

بهنامجو همچنین در رابطه با تکمیل واحد تولیدی سموم کشاورزی در شهرک صنعتی اردبیل تشریح کرد:  سموم دفع آفات بذور و علف‌کش با قیمت گزاف به دست کشاورز می‌رسد ولی با راه‌اندازی این بخش تولیدی قیمت تمام شده یک پنجم بهای تمام شده در بازار آزاد به دست مصرف‌کننده در استان می‌رسد.

به گفته وی،  این محصول تولیدی از لحاظ کیفی و کمی قابل مقایسه با محصولات موجود وارداتی در بازار گزارش شده و ضمن پیگیری و حل مشکل برق این واحد ۱۰۰ نفر بصورت مستقیم در این بخش شاغل می‌شوند.

او در رابطه با احیای خط تولید پوشاک جباری نیز اعلام کرد: این واحد به جهت مشکلات شخصی از سال ۹۳ راکد بوده که با احیا و بهسازی دوباره به مدار تولید برگشته و بیش از ۱۰۰ نفر در آن شاغل خواهند شد.

استاندار اردبیل ادامه داد: در ارتباط با واحد بسته‌بندی حبوبات و چای که چند سال بصورت راکد رها شده بود توسط سرمایه‌گذار خریداری شده و در شرف راه‌اندازی است و کسری اعتبار چهار میلیارد تومان این سرمایه‌گذار نیز بصورت تسهیلات با بانک عامل هماهنگی شد و تا دهه فجر این خط تولید با اشتغال‌زایی مناسب افتتاح می‌شود.

بهنامجو در رابطه با کارخانه تولید باتری خودرو نیز اظهارداشت: مدیریت واحد تولیدی اشجع باتری از اهلیت خوبی برخوردار است و در مدت سه سال میزان تولید خود را در فاز اول به ۵۰۰ هزار قطعه رسانده است.

وی اضافه کرد: این واحد برای راه‌اندازی فاز دوم در تامین آب مشکل داشت که این مشکل نیز با هماهنگی و پیگیری‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی مرتفع می‌شود. 

استاندار اردبیل پیشرفت و جهش این مجموعه را حاصل تدبیر و پشت کار این سرمایه‌گذار برشمرد و افزود: با راه‌اندازی فاز دوم که در طرح توسعه قرار دارد میزان تولید باتری به یک میلیون قطعه خواهد رسید و ۹۰ نفر اشتغال‌زایی می شود.

وی ادامه داد: در برنامه‌ریزی این واحد تولیدی ۲ میلیون دلار صادرات پیش‌بینی شده که در صورت افزایش تولید، این میزان افزایش می‌یابد و این در حالی است که در استان و کشور به این محصولات نیاز اساسی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار