مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از اجرای طرح قرآنی نورالثقلین با موضوع خانواده در اردبیل خبر داد و بر همکاری دستگاه‌های اجرای در اجرای این طرح تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۸۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵ 13 October 2020

 حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده شامگاه دوشنبه در اولین نشست هماهنگی هیئت اندیشه ورزان (طرح نورالثقلین) در سخنانی هم افزایی نهادها و دستگاه‌های اجرایی در اجرای طرح‌های قرآنی را مهم عنوان کرده و از استمرار فعالیت تعاملی سازمان تبلیغات اسلامی در کنار تمام دستگاه‌های اجرایی در حوزه فرهنگی و قرآنی خبر داد.

وی طرح قرآنی نورالثقلین را برنامه‌ای خانواده محور دانست و گفت: برای مردمی سازی این طرح نیازمند همکاری قرارگاه فرهنگی فاطمه الزهرا (س) اردبیل هستیم تا با کمک اعضای ستاد و هیئت اندیشه ورز روند فعالیت را پیش برده و به اجرا برساند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اجرای طرح قرآنی با موضوع مساجد را از راهکارهای موفقیت در این امر عنوان کرد و افزود: برنامه‌های قرآنی وقتی با موضوع مساجد اجرا می‌شود از تأثیرگذاری بالایی برخوردار بوده و خاستگاه طرح‌های قرآنی را قداست و اهمیت می بخشد.

طرح نورالثقلین مطابق با نیازهای فرهنگی و قرآنی جامعه اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام جعفرزاده بر ضرورت همخوانی نحوه اجرای طرح با شرایط فرهنگی و اجتماعی استان تاکید کرد و گفت: در طرح نورالثقیلن موظف و مقید به اجرای موارد درخواستی در دستورالعمل نیستیم بلکه می‌توانیم مطابق با نیاز استان مواردی را اضافه یا حذف کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌ها صرفاً منوط به تخصیص اعتبار و بودجه نیست بلکه نیازمند ارائه برنامه و ایده‌های خلاقانه دارد، خاطر نشان کرد: اجرای تمام طرح‌ها نیازمند تخصیص اعتبار نمی‌باشند بلکه برنامه و ایده خوب عامل پیشبرد طرح بشمار می‌رود که طرح‌های قرآنی نیز از آن جمله است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، مردمی سازی طرح نورالثقلین را از ضروریات اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: در این طرح الزامی بر ارائه تدابیر از سوی سازمان تبلیغات اسلامی نیست بلکه از سوی همه دستگاه‌ها باید همکاری مستقیم و حضور فعال انجام شود و پس از تجمیع فعالیت‌ها و احصاء ظرفیت‌های موجود، اجرای طرح به گروه‌های مردم محور سپرده شود و همچنان حمایت و نظارت استمرار یابد.

تولید محتوا منوط به تعیین محتوای مناسب است

حجت‌الاسلام جعفرزاده تعیین و تولید محتوا در طرح قرآنی را مهم برشمرد و گفت: در تولید محتوا مشکلی نداریم آنچه مهم است تعیین موضوع و چارچوب محتوا است که باید به دقت و بر اساس نیازهای موجود منطقه انتخاب و تولید شود.

وی تهیه نکته‌های قرآنی با اولویت گذاری نیازهای فرهنگی و استحصاء مباحث تربیتی از آیات قرآن را از دیگر موارد مهم در اجرای طرح نورالثقیلن عنوان کرد و گفت: بایستی کلیات طرح را به دقت مطالعه و بررسی و نقاط قوت و ضعف را در پیشبرد این طرح شناسایی کرده و فعالیت تربیت محور را مورد توجه قرار داد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، آسیب شناسی طرح‌های اجرا شده را ضرورتی مهم در کسب موفقیت‌های بیشتر در طرح‌های آتی عنوان و خواستار توجه جدی در این خصوص شد.

قرارگاه فرهنگی فاطمه الزهرا (س) با هدف تبلیغ آموزه‌های قرآنی آماده همکاری در اجرای طرح نورالثقلین

در ادامه علی حسن زاده مسئول قرارگاه فرهنگی فاطمه الزهرا (س) اردبیل در سخنانی، با اعلام آمادگی این قرارگاه برای همکاری در اجرای طرح نورالثقلین، تبلیغ و ترویج فعالیت‌های دینی و قرآنی در بین مردم علی الخصوص نسل جوان را از اهداف فعالیت‌های قرارگاه عنوان کرد و گفت: قرارگاه را در اجرای برنامه‌ها نباید تنها گذاشت و واگذاری تمام امور به این مجموعه و کنار کشیدن ادارات و نهادهای مربوطه، نتیجه مطلوبی در پی نخواهد داشت لذا علاوه بر مردمی سازی امور حمایت و نظارت دستگاه‌های اجرایی نیز لازم است.

وی بر لزوم استفاده از نیروهای متخصص در بحث آموزش تعالیم قرآنی تاکید کرد و گفت: دقت در انتخاب افراد برای تفسیر قرآن باید به درستی صورت گیرد تا مطالب صحیح به مردم ارائه شود.

ترویج مفاهیم قرآن و عترت مکمل یکدیگر در مباحث تربیتی است

در ادامه ناصر آزاد از اساتید قرآنی استان در سخنانی، بر ضرورت توسعه فعالیت‌های قرآنی همراه با شناسایی و معرفی سیره ائمه معصومین تاکید کرد و گفت: آموزش قرآن و عترت لازم و ملزوم یکدیگرند و باید هم راستا و هماهنگ باهم به مخاطبین ارائه شود که در این خصوص استفاده از مناسبت‌های مذهبی و برگزاری محافل قرآنی در این ایام و تبیین سیره زندگانی ائمه معصومین پس از قرائت قرآن از موارد پیشنهادی در این خصوص است که باید مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار