استاندار اردبیل از افزایش پنج برابری احداث سازه‌های گلخانه‌ای در این استان خبر داد .
کد خبر: ۹۰۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸ 13 October 2020

بهنام جو در جریان بازدید از محل گلخانه تولید تانتاوو در شهرستان نمین گفت:  پارسال احداث سازه‌های گلخانه ای  ۵۰ هکتار بود که این میزان برای سال جاری به ۲۵۰ هکتار افزایش و هدف‌گذاری شده است.
وی افزود: در همه شهرستان‌های استان ساخت سازه‌های گلخانه‌ای با جهش مطلوب در حال انجام است و بزرگترین گلخانه کشور نیز  هم‌اکنون در پاارس آباد مغان در حال اجراست.
استاندار اردبیل احداث گلخانه در شهرستان نمین را یکی از فنی‌ترین و تخصصی‌ترین گلخانه‌ها بر شمرد و افزود: سرمایه گذار ابن مجموعه در طول چهار ماه سازه‌ها را نصب و دستگاه‌های مورد نیاز خود را خریداری کرده و در دهه فجر این پروژه  افتتاح می‌شود.
بهنام جو  بیان کرد: این واحد اقدام به تولید سالانه ۷۰۰۰شاخه گل از نوع تانتاوو آلمانی می‌کند که این نوع تولید برای نخستین بار در منطقه صورت مکی گیرد.
به گفته وی،  مشکل تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت به میزان ۶میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان این سرمایه گذار  از محل بند الف تبصره۱۸ با پیگیری‌های انجام شده از بانک کشاورزی حل شد و در هفته آتی اولین قسط آن واریز می‌شود.
استاندار اردبیل با بیان اینکه اکثر تولیدات گلخانه‌ها صادرات محور هستند، گفت: این گلخانه حداقل سالانه ۳۰۰هزار یورو صادرات برای کشور دارد که این واحد و واحد‌های دیگر مشابه می‌توانند در ارز آوری کمک حال اقتصاد و بهداشت کشور شوند.
بهنام جو افزود: با توجه به اقلیم منطقه و موقعیت جغرافیایی کشور‌های همسایه ،آسیای میانه و روسیه نیازمند محصولات گلخانه‌ای هستند و بهترین بازار هدف برای کشاورزان محسوب می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار