مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خلخال گفت: از زمان اجرای طرح "هر کارمند حامی یک فرزند معنوی" تاکنون ۵۳۰ نفر از کارمندان این شهرستان مشارکت کردند.
کد خبر: ۹۰۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 14 October 2020

مقیم صبحی روز چهارشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اجرای این طرح افزود: برای اجرای این طرح ثبت‌نام و مشارکت هزار و ۲۹۰ نفر از کارمندان خلخال پیش‌بینی شده که تا امروز بیش از ۴۰ درصد از ثبت‌نام افراد محقق شده است.

مدیر کمیته امداد امام خلخال گفت: کارمندان خیر حمایت از ایتام و محسنین را بر عهده گرفته و مسیر زندگی آنها را برای دستیابی به مدارج عالی علمی و تحصیلی هموارتر می‌کنند.

وی اظهارامیدواری کرد با اجرای این طرح تمام ایتام از حمایت‌های حامیان بهره‌مند شده و هیچ‌یک از آنها بدون حامی نباشند.

او با بیان اینکه طرح "اکرام ایتام و محسنین" به علت اعتمادسازی و شفاف‌سازی مورد استقبال خیران قرار گرفته است، افزود: در این طرح تمامی کمک‌های نقدی و غیرنقدی حامیان در اسرع وقت و به صورت مستقیم در اختیار فرزندان معنوی قرار می‌گیرد که این امر موجب اعتماد عمومی شده است.

او با اشاره به اینکه با اجرای طرح "هر کارمند یک حامی" به دنبال افزایش سرانه فرزندان خانوار تحت حمایت هستیم تا به دلیل فقر و تنگدستی از تحصیل بازنمانند، بیان کرد: تلاش داریم با یاری حامیان و خیران بتوانیم مسیر توانمندسازی و خوداتکایی ایتام و محسنین را هموارتر کنیم.

دشتی با بیان اینکه با کمک‌های حامیان، ایتام تحت حمایت با آسودگی خاطر و بی‌دغدغه می‌توانند در کنار سایر همنوعان خود به مدارج عالی علمی و تحصیلی دست پیدا کنند، اظهارکرد: با حمایت‌های همه جانبه حامیان و خیران می‌توانیم گام‌های موثرتری را به منظور مرتفع ساختن مشکلات معیشتی، درمانی، تحصیلی، جهیزیه و مسکن ایتام و فرزندان خانوار تحت حمایت برداریم.

وی گفت: پیش از اجرای این طرح ۱۱۰ یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام خلخال از سوی ۷۲۵ حامی و همچنین ۱۹۰ نفر از محسنین توسط ۵۷۴ حامی مورد حمایت‌های مادی و معنوی بودن که انتظار می‌رود با اجرای کامل این طرح همه ایتام تحت پوشش حامی قرار گیرند.

او افزود: در نیمه نخست امسال مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال به حساب بانکی ایتام تحت‌پوشش این نهاد حمایتی شهرستان واریز شده است.

احمد قنبری ، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار خلخال نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای اجرای این طرح گفت: یکی از اهداف بسیار مهم این طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی تهدیدکننده گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه از جمله فرزندان بی‌سرپرست جامعه است. 

وی افزود: با تعطیلی دوره‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه و به علت شیوع کرونا ،ضریب افزایش این آسیب‌ها از جمله اعتیاد ،طلاق ،حاشیه‌نشینی و بزهکاری در بین گروه‌های در معرض خطر افزایش یافته است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار