مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت:با تکمیل و بهره‌برداری برج آبگیر سد یامچی آب آشامیدنی پایدار شهرهای اردبیل، نیر و سرعین بزودی تامین می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶ 18 October 2020

عباس جنگی مرنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی از خواسته‌های مهم مردم این شهرهاست و تلاش شده این خواسته با اجرای پروژه های آبرسانی تحقق یابد.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی برای مصرف بهینه آب تاکید کرد و گفت: کیفیت آب آشامیدنی شهر اردبیل با اجرای طرح‌های مختلف کوتاه مدت و بلندمدت ارتقا می‌یابدو دولت اعتبار خوبی به این امر اختصاص داده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: تامین آب سالم و حفاظت از محیط‌زیست از اولویت‌های دولت است و پیش‌بینی می‌شود در بودجه سال آینده اعتبار لازم برای شبکه آب اردبیل تخصیص یابد.

جنگی مرنی با اشاره به کمبود بارش‌ها از عموم شهروندان در خواست کرد تا در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و با مصرف بهینه منابع آب در بخش‌های مختلف، شرکت آب منطقه‌ای اردبیل را برای تامین منابع آب یاری نمایند.

وی اظهار داشت: حجم آب ورودی به سد یامچی از ابتدای سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تاکنون حدود ۲میلیون و ۵۰۰ هزار مکعب است و در سال آبی جاری با برنامه‌ریزی انجام شده، مخزن سد یامچی در حال آبگیری می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از پیشرفت۸۰ درصدی عملیات اجرایی برج آبگیر سد یامچی در اردبیل خبر داد و افزود: طی روزهای آتی پس از اخذ مجوز از شرکت آب و فاضلاب استان و اتصال نهایی خط انتقال آب تصفیه‌خانه آبگیرهای تامین آب آشامیدنی  وارد چرخه بهره‌برداری خواهد شد.

وی  گفت: اجرا و تکمیل آبرسانی اردبیل یکی از طرح‌های اجرایی مهم شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بوده و در انتقال آب با کیفیت مناسب از سد یامچی در قالب طرح آبرسانی اردبیل، اجرای آبگیر سد یامچی به منظور بالا بردن کیفیت آب آشامیدنی در حال تکمیل است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار