معاون سیاسی ، ‌امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: طبق آمار دقیق در این استان ۳۰۰ کودک کار، متکدی و دست فروشان متکدی وجود دارد که ساماندهی این افراد کار سختی نیست و با کمک دفاتر تسهیل‌گر در حاشیه شهر قابل کنترل هستند.
کد خبر: ۹۱۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲ 21 October 2020

بهروز ندایی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان اردبیل  با بیان اینکه ۸۸ نفر از این افراد متکدی خیابانی هستند بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده بسیاری از این افراد از لحاظ مالی مشکل چندانی ندارند اما هر روز در سطح شهر تکدی‌گری می‌کنند و با

برنامه‌ریزی‌های انجام شده ساماندهی و کنترل خواهند شد. 

وی اضافه کرد: وضعیت کودکان کار در اردبیل چندان حاد نیست و خانواده بسیاری از این کودکان معمولا تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند.

او با اشاره به اینکه در ساماندهی متکدیان و کودکان کار همکاری‌های بین بخشی ضرورت دارد، افزود: ۲۵۸میلیون تومان برای سال گذشته و ۱۱۴ میلیون تومان در سال جاری از سوی سازمان بهزیستی برای ساماندهی این افراد هزینه شده است.   

 ندایی از دستگاه های اجرایی متولی ساماندهی متکدیان خواست طی برگزاری جلسات مختلف و الگوبرداری از استان‌های موفق برای همیشه این افراد در سطح شهر برچیده شود.

در این جلسه مدیرکل سازمان بهزیستی استان اردبیل و نماینده دفاتر تسهیل گر حاشیه شهر گزارش کلی از اخرین وضعیت متکدیان و کودکار کار اردبیل ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار