معاون سیاسی و امنیتی فرماندار خلخال گفت: در راستای تقویت صیانت از حقوق شهروندی موارد نقض این حقوق از سوی مسوولان دستگاه های اجرایی شناسایی و برای رفع آن اقدام خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲ 21 October 2020

احمد قنبری روز چهارشنبه در جلسه ستاد حمایت از حقوق شهروندی خلخال افزود:  مسوولان دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد صیانت از حقوق شهروندی مکلف به شناسایی موارد نقض و گزارش آن هستند.

وی با بیان اینکه منشور حقوق شهروندی ارائه شده از سوی رییس‌جمهوری در سال‌های گذشته مورد استقبال عموم جامعه قرار گرفته است، اظهارداشت: تدابیری اتخاذ شده تا شایع‌ترین موارد نقض حقوق شهروندی در شرایط خاص کرونایی حاکم بر جامعه  شناساسی و در مراجع ذیربط نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی اظهارداشت: حقوق شهروندی مجموعه‌ای از حقوق و مسوولیت‌های مساوی افراد در جامعه است که به منظور بهره‌برداری عادلانه از منابع سیاسی ،اجتماعی ،اقتصادی و زیستی تعیین شده و باید در راستای بهره‌مندی مساوی همه مردم بطور یکسان از خدمات مورد استفاده قرار بگیرد.

او گفت: دستگاه‌های اجرایی عضو این ستاد به همراه سازمان و تشکل‌های غیردولتی نسبت به تعیین مصداق و تشریح حقوق شهروندی در حوزه مسوولیت و اختیارات خود فعالیت کرده و با ظرفیت‌سازی و اطلاع‌رسانی زمینه آسایش و آرامش مردم را فراهم کنند.

معاون فرماندار خلخال با انتقاد از نوع رفتار دوگانه برخی از مسوولان با ارباب رجوع افزود: در حالی که تکریم مراجعان ادارات و دستگاه‌های اجرایی ، نهادها و سازمان‌های دولتی باید بطور یکسان و بدون اعمال تبعیض باشد برخی از مسوولان با توجه خاص به برخی از ارباب رجوع و بی‌توجهی و یا کم‌توجهی موجب نارضایتی و بدبینی به تشکیلات اداری و سازمانی این شهرستان را فراهم می‌کنند.

قنبری تشریح کرد: واکنش‌های تند برخی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی در مقابل انتقاد رسانه‌ها و یا افکار عمومی پذیرفته نیست و مسوولان وظیفه دارند با قبول انتقاد سازنده و مستند ضمن پاسخ مناسب و قانع‌کننده به افکار عمومی ،نسبت به رفع عیب ،تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف تشکیلات اداری خود افدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار