رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی شخصی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به فروش پرندگان شکاری می‌کرد، خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹ 28 October 2020

علی قهرمان طالع اظهار کرد: در پی شکایت نماینده حقوقی اداره کل محیط‌زیست استان اردبیل در خصوص ادمین صفحه اینستاگرامی که اقدام به تبلیغ و فروش پرندگان شکاری از گونه عقاب و دلیجه می‌کرد، موضوع در دستور کار کارآگاهان سایبری قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که ادمین صفحه مورد نظر با انتشار تصاویر گونه‌های مختلف پرندگان شکاری اقدام به تشویش اذهان عمومی با ریختن قبح قضیه و عادی جلوه دادن ارتکاب این‌ گونه جرائم در فضای مجازی شده است . 

رئیس پلیس فتا استان اردبیل بیان کرد: با در نظر گرفتن اینکه مطابق قانون شکار و صید، نگهداری و حمل جانوران من‌جمله پرندگان شکاری جرم است، اقدامات فنی و پلیسی برای شناسایی متهم آغاز شد.

وی تصریح کرد: افسران سایبری پس از انجام اقدامات موردنظر، متهم را دریکی از روستاهای شهرستان اردبیل شناسایی و با هماهنگی‌های لازم وی را به همراه پرندگان شکاری دستگیر کردند و برای ادامه روال پرونده تحویل مراجع قضایی دادند.

این مقام انتظامی توصیه کرد: کسانی که در فضای مجازی اقدام به عرضه و فروش گونه‌های حیات‌وحش می‌کنند از سوی مراجع قضایی و حفاظت محیط ‌زیست تحت تعقیب قرارگرفته و مجازات مقرر در قانون در مورد آن‌ها اعمال خواهد شد. 

این مقام مسؤول گفت: کاربران می‌توانند جهت گزارش هرگونه صفحات مربوط به فروش گونه‌های حیات‌وحش در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار