نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای ۵۰ کیلومتر عملیات آسفالت در راه‌های ارتباطی روستایی خلخال شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی این شهرستان از راه آسفالت افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۹۱۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ 31 October 2020

سیدغنی نظری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر شاخص راه‌های روستایی خلخال ۲۰ تا ۴۰ درصد پایین‌تر از استان و کشور است که انتظار می‌رود با اجرای آسفالت در ۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی منطقه فاصله شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی این شهرستان از راه آسفالت  با سایر مناطق استان اردبیل کاهش یابد.

وی اظهارداشت: در حال حاضر شاخص آسفالت راه‌های ارتباطی روستایی خلخال پایین‌تر از ۴۰ درصد است که این میزان از متوسط آسفالت راه‌های روستایی استان اردبیل ۲۰ درصد پایین ۴۰ درصد از میانگین شاخص آسفالت راه‌های روستایی کشور پایین‌تر است.

وی  با بیان اینکه  ۴۰ درصد از راه های روستایی ۱۴۲ روستای دارای سکنه خلخال آسفالت شده است: با هدف حل مشکلات روستاها بحث آسفالت روستایی از وزارت راه و شهرسازی و همچنین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور پیگیری شده و برای آسفالت راه ارتباطی ۱۱ روستای شهرستان خلخال به طول ۵۰ کیلومتر طرح ارائه شده و انتظار می‌رود با آسفالت این ۵۰ کیلومتر روستاها شاخص آسفالت راه‌های روستایی این منطقه به حد نصاب استانی نزدیک شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر، رفع مشکل راه‌های روستایی را مطالبه به حق مردم دانست و بیان کرد: هم‌اکنون عملیات اجرای آسفالت و یا زیرسازی برای آسفالت راه‌های روستاهای اناویز، گلوجه، یلوجه ،سوسهاب، آق‌بلاغ ، کمر و چند روستای دیگر واقع در سه بخش مرکزی ،شاهرود و خورش‌رستم این شهرستان از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال در حال اجرا است.

او با بیان اینکه با آغاز فصول سرد سال و بارش‌های باران و برف در راه‌های ارتباطی خاکی و شوسه این منطقه افزایش می‌یابد، افزود: تامین اعتبار موردنیاز برای آسفالت باقیمانده راه‌های روستایی منطقه نیازمند توجه مسوولان کشوری و استانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار