معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از آغاز کار مطالعات مدیریت اثر طبیعی ملی غار یخکان در شهرستان خلخال خبرداد.
کد خبر: ۹۱۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲ 01 November 2020

حسن قاسم‌پور روز یکشنبه در بازدید از محل اجرای طرح مطالعات غار یخگان واقع در بخش شاهرود خلخال افزود: اجرای طرح مطالعات این اثر طبیعی در جنوب استان اردبیل با استفاده از توان و ظرفیت کاری کارشناسان اداره کل و شهرستان انجام می‌شود.

وی اظهارداشت: بر اساس شرح خدمات جدید که اخیرا به اداره کل حفاظت محیط زیست استان ابلاغ شده ، از طرح‌های مدیریت مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست این استان استفاده می‌شود.

قاسم‌پور همچنین با اشاره به زون‌بندی و ناحیه‌بندی منطقه در قالب ۱۱ زون افزود: طبق شرح خدمات در هر یک از زون‌ها، فعالیت‌های مختلفی با نظارت حفاظت محیط زیست تعریف و تدوین می‌شود و طبق آن کارها و فعالیت‌ها پیش خواهد رفت.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: برای این زون‌بندی‌ها، درجه آسیب‌پذیری تعریف خواهد شد و همچنین هر یک از این زون‌ها ، برنامه مدیریتی خاص خود را خواهند داشت.  

اثر طبیعی ملی غار یخگان به وسعت هزار و ۱۰۰ هکتار در منتهی‌الیه جنوب شرقی شهرستان خلخال در ضلع غربی رشته کوه ماسوله داغ و در ارتفاع  ۲ هزار و ۳۴۵ متری دامنه جنوبی قله و سه هزار و ۱۲۰متری قله شاه‌معلم در بخش شاهرود شهرستان خلخال واقع شده است.

 این اثر در سال ۱۳۸۱ و طی مصوبه شماره ۲۲۵ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور اثر طبیعی ملی مصوب گردیده است.

 غار یخگان در سازندهای آهکی تشکیل شده و وجه تسمیه آن وجود خاصیت تشکیل یخ در بخشی از فضای درونی غار و در فصل تابستان و فصول گرم سال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار