استاندار اردبیل گفت: ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی استان اردبیل با توجه به پتانسیل کشاورزی، صنعتی و گردشگری و داشتن مرز مشترک با کشور آذربایجان برای ایجاد منطقه آزاد تجاری دارای توجیه فراوان است.
کد خبر: ۹۱۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷ 03 November 2020

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل صبح امروز به منظور پیگیری نتایج بازدید اخیر دبیر کمیسیون اقتصادی و کارشناسان مجمع تشخیص نظام از محدوده پیشنهادی منطقه آزاد با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار اکبر بهنامجو با ارائه گزارشی از وضعیت استان اردبیل در حوزه اقتصادی گفت: ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی استان اردبیل با توجه به پتانسیل کشاورزی، صنعتی و گردشگری و داشتن مرز مشترک با کشور آذربایجان برای ایجاد منطقه آزاد تجاری دارای توجیه فراوان است.

وی خواستار مساعدت مجمع در تصویب طرح ایجاد منطقه آزاد در چهار نقطه شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی و همچنین نقطه مشترک بین شهرستان‌های نمین، اردبیل و مشگین‌شهر شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفت: منطقه شمال‌غرب کشور به‌ویژه استان اردبیل به‌لحاظ ارتباط با جمهوری آذربایجان و آسیای میانه از پتانسیل خوبی ایجاد منطقه آزاد تجاری برخوردار است.

محسن رضایی اظهار کرد: گزارش تیم اعزامی به مناطق مشخص شده بسیار خوب و مفید بوده و به واسطه گزارش تنظیمی، گام‌های خوبی به سمت تصویب طرح برداشته می شود.

وی ضمن تقدیر از همکاری مجموعه استانداری و مدیران استان با تیم اعزامی مجمع به استان اردبیل تصریح کرد: استانداری اردبیل در ارایه اطلاعات و مستندات لازم نهایت همکاری را داشته و ضرورت دارد تا زمان بررسی تصویب طرح که در دی‌ماه امسال  انجام می شود اقدامات تکمیلی توسط استان در زمینه ارائه مستندات بیشتر صورت گیرد.

 به‌دنبال ایرادات شورای نگهبان و به‌منظور بررسی‌های بیشتر، لایحه ایجاد منطقه آزاد به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار