فعالیت برخی اصناف در شهرستان اردبیل در پی گسترش شیوع بیماری کرونا با تصمیم ستاد مبارزه با کرونا تعطیل و متوقف شد.
کد خبر: ۹۱۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹ 03 November 2020

بنا به تصمیم ستاد مبارزه با کرونای استان اردبیل، با توجه به شرایط قرمز و بحرانی کرونا در شهرستان اردبیل فعالیت تمام مراکز تفریحی و گردشگری، مراکز آموزشی، تالارها و آرایشگاه‌های زنانه و قلیان‌سراهای اردبیل تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

بنا به تصمیم این ستاد، نظارت بر روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهر اردبیل تشدید می‌شود و بر این اساس، تا پایان روز جمعه، ورود خودروها با پلاک غیربومی به اردبیل و خروج خودروها با پلاک بومی از اردبیل ممنوع است.

روند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد به طوری که در شبانه‌روز گذشته ۶ نفر از اهالی این استان به علت ابتلا به بیماری کووید.۱۹ جان باخته و ۷۴ بیمار جدید نیز در مراکز درمانی استان بستری شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به ادامه وضعیت قرمز شیوع بیماری کووید.۱۹ و روند صعودی آمار مبتلایان در این استان اعلام کرد: هم‌اکنون ۶۴ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل بستری شده و تحت درمان قرار دارند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده بیان کرد: از ۷۴ بیمار بستری شده جدید، ۴۹ نفر از شهرستان اردبیل، ۱۰ نفر از مشگین‌شهر، هفت نفر از پارس‌آباد، ۲ نفر از گرمی، پنج نفر از خلخال و یک نفر از بیله‌سوار بستری و در حال درمان هستند.

وی تعداد جانباختگان کرونا در این استان از زمان شیوع این بیماری تاکنون را ۷۷۵ نفر اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون ۳۸۷ نفر بیمار کرونایی در مراکز درمانی این استان بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین از ترخیص ۶۴ نفر از بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان اردبیل در شبانه‌روز گذشته پس از بهبودی نسبی خبر داد.

وی بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل و مشگین‌شهر در وضعیت مشکی (حاد و بحرانی) شهرستان پارس‌آباد و خلخال در وضعیت قرمز، شهرستان‌های بیله‌سوار، سرعین و نیر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های گرمی، اصلاندوز، نمین و کوثر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

دکتر حبیب‌زاده تاکید کرد: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سراسر کشور و فرارسیدن فصل پاییز و احتمال همزمانی این بیماری با آنفلوآنزا لازم است که اهالی استان دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

وی همچنین با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان کرونای بستری همزمان در مراکز درمانی استان به رقم بیش از ۳۸۷ نفر پس از ۶ ماه، اظهار کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا به ویژه در فصل پاییز باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک را رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل در پی همکاری مردم از طریق رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و با ابتلای روزانه ۳۰ تا ۴۰ بیمار تا یک ماه پیش در وضعیت پایدار قرار گرفته بود ولی از حدود پنج هفته قبل روند صعودی ابتلا آغاز شده که ادامه دارد.

در هشت ماه گذشته، بالاترین آمار ثبت شده مربوط به بیماری کرونا در استان اردبیل با ۷۶ بستری روزانه و بالاترین رقم فوتی روزانه نیز ۱۷ مورد بوده است.

آمار بستری همزمان بیماران مبتلا به کرونا در استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفری اردبیل اوایل امسال به بیش از ۴۰۰ مورد رسیده بود که با ادامه این روند، دوباره این میزان بستری که بالاترین ظرفیت استان برای پذیرش بیماران کرونایی به شمار می‌رود، متصور است.

آمار بستری همزمان بیماران مبتلا به کرونا که طی ۶ ماه اخیر روند ثابت ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر را طی کرده بود، در چند هفته اخیر با افزایش مستمر به بیش از ۳۸۷ مورد رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار