رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با توجه به رایزنی‌های انجام یافته کارهای اداری و صدور پروانه برای فعال‌سازی مجدد واحد روغن خوراکی در اردبیل توسط سازمان صنعت معدن و تجارت استان انجام شد.
کد خبر: ۹۱۴۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ 03 November 2020

 رامین صادقی ظهر امروز با اشاره به جلسه برگزار شده با مدیر کل امور بازرگانی وزارت صمت اظهار کرد: با توجه به رایزنی‌هایی که در خصوص فعال‌سازی روغن نباتی اردبیل که چندین سال است به‌صورت راکد مانده بود در وزارت متبوع انجام گرفت.

وی افزود: در راستای فعال نمودن این مرکز تولیدی، کارهای اداری و صدور پروانه توسط سازمان صنعت معدن و تجارت استان انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: با فعال‌سازی این واحد تولیدی راکد روغن نباتی مشکل پیش آمده در بازار بر طرف خواهد شد.

وی عنوان کرد: تنها کمبود در این خصوص، تهیه روغن خام بود و از این‌رو با توجه به جلسه‌ای که در وزارت متبوع انجام شد پس از بحث و بررسی مقرر گردید روغن خام مورد نیاز این واحد در روزهای آتی تهیه  و به‌صورت گسترده روغن خوراکی توسط این کارخانه تولید شود.

صادقی تصریح کرد: به مردم استان اردبیل اطمینان می‌دهیم هم اکنون در سطح استان هیچ کمبودی در تامین کالاهای اساسی و مصرف خانوار وجود ندارد و به میزان بیشتر از نیاز، هم اکنون در انبارها موجود بوده و جای هیچگونه نگرانی نیست.

گفتنی است؛ کارخانه روغن نباتی اردبیل با برند سلامت در سال ۱۳۷۴ تأسیس و مجوز احداث کارخانه را دریافت کرد.

کارخانه روغن نباتی اردبیل که از جمله بزرگترین طرح‌های صنایع غذایی و تبدیلی استان اردبیل بود در موقعیت خوب و نزدیک به جنگل زیبای فندقلو در زمینی به مساحت ۵/۷ هکتار و با زیر بنای به مساحت ۶هزار متر مربع در ۱۰ کیلومتری جاده اردبیل – آستارا، روبروی فرودگاه اردبیل احداث و با مدرنترین ماشین آلات و دستگاه‌ تجهیز و فاز یک آن در بهمن ماه سال ۱۳۸۷ افتتاح شد.

پروانه بهره برداری اخذ شده برای فاز اول ۴۲هزار تن در سال و یا به عبارتی ۱۴۰تن ظرفیت پالایش روغن در روز بود و قادر به فرآوری، تصفیه و تولید روغن مخصوص پخت و پز و سالاد و سرخ کردنی با علامت تجاری سلامت بود.

این کارخانه توانایی بسته‌بندی و ارائه محصول در انواع ظروف پت،گالن و حلب در اندازه‌های مختلف را دارا است و استان اردبیل با اقلیم متفاوت و با وجود استعدادهای بالای کشاورزی و مزارع حاصلخیز می‌تواند بخشی از مواد اولیه این کارخانه را تامین کند.

متاسفانه این کارخانه سالهاست که راکد بوده و احیاء مجدد آن می‌تواند در ایجاد اشتغال و تولید روغن مورد نیاز در جامعه نقش مهمی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار