متأسفانه این روزها علی‌رغم هشدارهای مسئولان و بی‌توجهی‌های بسیاری از مردم اردبیل سرانجام به خاطر سهل‌انگاری‌ها و بی‌توجهی‌ها سیاه‌پوش شده است.
کد خبر: ۹۱۴۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱ 03 November 2020

 وضعیت بیماری کرونا  در اردبیل بحرانی شده و متأسفانه به خاطر سهل‌انگاری‌های مردم  هر روز بسیاری از خانواده‌ها عزادار می‌شوند، اما موضوع به این‌جا ختم نمی‌شود و عده‌ای در نقاط دیگر شهر در حال تدارک دیدن  مراسم بکوب و برقص و عروسی و جشن‌ها و تزئین ماشین عروسی‌ها هستند که این بی‌توجهی‌ها تا چه اندازه می‌تواند در استان ادامه داشته باشد و این کوته‌فکری‌ها تا چه اندازه ادامه خواهد داشت؟

عدم استفاده از ماسک و بی‌توجهی به مسائل بهداشتی و مسافرت‌ها و فعالیت اصناف پرخطر با بی‌توجهی به موارد بهداشتی این روزها سوژه تلخی است که اگر سری به نقاط مختلف شهر بزنیم دور از چشم نخواهد بود و فقط برای نظاره‌گران جای سئوال و ابهام وجود دارد که آیا این افراد واقعاً از وضعیت بحرانی آگاه نیستند یا برای این افراد بازی با جان خود و دیگران مهم نیست؟

وضعیتی که اردبیل و مشگین‌شهر را این روزها به حالت فوق حاد رسانده مسئولین استانی را هم مجبور  به اعمال محدودیت‌های بیشتر کرده است به طوری که اکبر بهنامجو استاندار اردبیل طی مصاحبه‌ای با خبرنگار تسنیم از تعطیلی بسیاری از اصناف و تعطیلی عروسی‌ها از روز چهارشنبه در اردبیل خبر داد و گفت: با وضعیت بسیار بحرانی در این روزها مواجه هستیم.

اما گویا این طور که به نظر می‌رسد مردم آن طور که باید به هشدارهای مسئولین توجهی نمی‌کنند و قرار نیست مراسمات را تعطیل کنند و در خفا و پنهانی در حال برنامه‌ریزی هستند که نقش مسئولین در این جا مشخص خواهد شد که برای برگزاری مراسمات چه تمهیداتی اندیشیده‌اند.

البته ناگفته نماند مسافرت‌ها نیز به بهانه‌های مختلف تعطیل شدنی نیست و مردم با تعطیل شدن مدارس به دنبال هر فرصتی برای مسافرت‌های آخر هفته هستند که ترافیک‌های شدید و ملال‌آور گردنه حیران جمعه هر هفته نمود کامل این امر است که در این زمینه نیز ورود و خروج پلاک‌های بومی و غیربومی به داخل و خارج استان از دیروز ممنوع اعلام شده و انتظار می‌رود با این اقدامات مسافرت‌های آخر هفته مردم پایان یابد.

ادامه فعالیت برخی اصناف نیز این روزها وضعیت بحرانی را در استان اردبیل به قدری افزایش داده که مسئولین استانی از تعطیلی و توقف آنان خبر داده و تا اطلاع ثانوی خواستار همکاری مردم شدند.

اردبیل تا جمعه تعطیل شد

در این باره شهرام حبیب‌زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار داشت: به خاطر شیوع گسترده کرونا در سطح استان اردبیل تمامی مراکز تفریحی و گردشگری، مراکز آموزشی، تالارها و آرایشگاه‌های زنانه و قهوه‌خانه‌ها تعطیل شدند و ورود و خروج خودروها تا روز جمعه ممنوع است.

وی بیان کرد: متأسفانه روند افزایشی ابتلا به کووید - 19 در اردبیل با وضعیت صعودی در حال ادامه است به طوری که تعداد مبتلایان هر روز در جال افزایش است و به همین منظور اردبیل و مشگین‌شهر به وضعیت سیاه و فوق بحرانی درآمده‌اند و پارس‌آباد و خلخال نیز به وضعیت قرمز رسیدند و مابقی نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

حبیب‌زاده ادامه داد: نگران شیوع همزمان آنفلونزا با کرونا هستیم به طوری که در صورت تحقق این موضوع وضعیت بسیار رنج‌آور و مشکل‌آفرینی را در پیش رو خواهیم داد که به همین منظور از مردم انتظار داریم تا حد امکان رعایت موازین بهداشتی را مبنای کار قرار دهند.

وی اظهار کرد: در راستای کنترل این بیماری احتیاط و مراقبت شرط اول و اساسی است و در این زمینه انتظار می‌رود مردم استفاده از ماسک را فراموش نکنند تا هر چه سریع‌تر بتوانیم به یک وضعیت پایدار و مناسب در این زمینه دست یابیم.

و اما کلام آخر این که خواسته بسیاری از مردم از مسئولین این است که با تشدید محدودیت‌ها و نظارت‌ها برای روزهای آینده تدابیر اساسی بیندیشند و با فرهنگ‌سازی‌های لازم در این زمینه وضعیت را کنترل کنند و با افراد خاطی نیز برخورد جدی داشته باشند چرا که جریمه همیشه چاره‌ساز بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار