اردبیل - آستارا
استاندار اردبیل گفت: پروژه بازگشایی تونل دوم اردبیل - آستارا تا تابستان سال آینده انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۱۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴ 03 November 2020

استاندار اردبیل در بازدید از پروژه بازگشایی تونل اردبیل _ آستارا گفت: با توجه به تلاش شبانه روزی پیمانکار، این تونل بطور کامل تا تابستان سال آینده انجام می‌شود.
بهنام جو افزود: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازگشایی لاین دوم این مسیر در سفر رییس جمهور به استان اردبیل تامین شده که به گفته پیمانکار کار‌های اساسی آن تا پایان سال انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه تونل اردبیل _ آستارا به جهت کم عرض بودن جوابگوی ترافیک سنگین مسافران نبوده گفت: یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های مردم استان، مسافران تابستانی و نوروزی وجود ترافیک سنگین در گردنه حیران بخصوص در داخل تونل و حوالی آن بود که این مشکل را سال دیگر نخواهیم داشت.
استاندار اردبیل تصریح کرد: دستگاه‌های گودبرداری در حال انجام عملیات اجرایی تونل هستند که تا پایان آبان ماه به دهانه اصلی بازگشایی خواهند رسید که همزمان در جبهه دیگر نیز این کار انجام خواهد شد.
بهنام جو با اشاره به اینکه علاوه با ایجاد این تونل ارتباط بین اردبیل و شمال کشور تسهیل می‌شود افزود: روز‌های تعطیل بخصوص روز‌های جمعه و پنجشنبه این مسیر با ترافیک سنگین مواجه می‌شود که امیدواریم با ساخت این تونل و تعریض جاده اصلی این مسیر گردشگری برای استان بسیار حایز اهمیت است.
وی با بیان اینکه در همه محور‌های اصلی کارگاه‌های راه سازی فعال هستند افزود: با تلاش و پیگیری راه و شهرسازی استان پیمانکار‌های خوبی در مسیر‌های مختلف انتخاب شده اند و با تجهیزات کامل در مسیر‌های گرمی_ بیله سوار، اردبیل_ سرچم، نیر _ سراب، کلور _ درام، تونل اردبیل _ آستارا و گرمی پارس آباد فعالیت‌های خوبی شروع شده و با ردیف اعتباری خوب تا ۱۴۰۴ بیشتر راه‌های اصلی استان چهار بانده می‌شود.
استاندار اردبیل تصریح کرد: توسعه راه‌های استان از دو بانده به چهار بانده، منطقه را از بن بست اقتصادی خارج می‌کند و از میزان تصادفات جاده‌ای نیز کاسته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار