سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: با بستری ۷۴ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته استان اردبیل نشان از صعودی بودن این بیماری در روزهای اخیر است.
کد خبر: ۹۱۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴ 03 November 2020

شهرام حبیب زاده در جلسه ستاد مقابله با کرونا از تداوم سیر صعودی بیماری کرونا در اردبیل خبر داد و گفت: عدم توجه عمومی به دستوالعمل های ستاد مقابله با کرونا به افزایش مرگ و میر در کشور منجر شده است که در هر سه دقیقه شاهد مرگ یک نفر در اثر ابتلاء به بیماری کرونا هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان‌های اردبیل و مشگین شهر در وضعیت مشکی قرار دارند، اظهار کرد: با افزایش بستری ۳۸۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان اردبیل وضعیت رفته رفته بحرانی‌تر نیز می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به بستری ۶۴ بیمار در بخش‌های آی. سی.یو خبر داد و افزود: در شبانه روز گذشته متأسفانه ۶ نفر از هم استانی‌ها به خاطر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست دادند تا تعداد فوتی‌های بیماری کرونا در استان به ۷۵۵ نفر افزایش یابد.

حبیب زاده ادامه داد: وضعیت شهرستان‌های اردبیل و مشگین شهر را حاد و بحرانی است و بر طبق آمار روز ۱۳ آبان ماه، ۴۹ نفر در اردبیل و ۱۰ نفر در مشگین شهر ،۷ نفر در پارس آباد، ۵ نفر در خلخال و یک نفر در بیله سوار در بیمارستان‌های استان بستری شده اند.

تشدید محدودیت‌های کرونایی از ۱۴ آبان در اردبیل

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به عدم توجه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از انتشار بیماری کرونا در اردبیل از تشدید محدودیت‌ها از روز چهارشنبه ۱۴ آبان ماه خبر داد و گفت: بر اساس تصمیم‌گیری ستاد مقابله با کرونا مشاغل به چهار گروه تقسیم بندی و وضعیت شیوع کرونا نیز با چهار رنگ سفید، زرد، نارنجی و قرمز مشخص شده است.

حبیب زاده با بیان اینکه در وضعیت سفید هر چهار گروه مجاز به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: در شرایط زرد فعالیت گروه چهار و در وضعیت نارنجی گروه سه از فعالیت منع شده و در وضعیت قرمز نیز تنها گروه یک مجاز به فعالیت خواهد بود.

وی به تفکیک مشاغل به چهار دسته اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش‌ها، مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه روزی، باشگاه‌های ورزشی رشته‌های پر برخورد، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی در گروه چهارم این دسته بندی قرار می‌گیرند.

حبیب زاده ادامه داد: در گروه سوم مشاغل همچون مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، سالن‌های زیبایی، مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری جای می‌گیرند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان پاساژها و مراکز خرید، مال‌های فروش غیر مواد غذایی، مراکز شماره گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری را جزو گروه دوم عنوان کرد و افزود: اماکن متبرکه، مساجد و مصلی‌ها، سالن‌های ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی‌ها، آب میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه نیز در گروه دوم قرار دارند.

وی بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب بازی فروشی‌ها را نیز در گروه دوم نام برد و ادامه داد: عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده سراها نیز در گروه دوم جای گرفته است.

حبیب زاده همچنین مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها را هم جزو گروه دوم مشاغل عنوان کرد و گفت: مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل در تقسیم بندی مشاغل از سوی ستاد مبارزه با بیماری کرونا در جایگاه دوم این دسته بندی قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در ادامه بیمارستان‌ها و مراکز امداد و درمان، اورژانس‌ها، نیروهای نظامی و انتظامی و مراکز امنیتی را در گروه اول نام برد و افزود: گروه‌های اداری و خدماتی، نانوایی‌ها و مراکز تأمین ارزاق و مایحتاج عمومی، و داروخانه‌ها مشاغل حیاتی و ضروری مرتبط با زندگی روزمره مردم هستند در گروه اول تقسیم بندی مشاغل جای گرفته اند.

تمام محدودیت‌ها در راستای کاهش شیوع کرونا است

حبیب زاده خاطرنشان کرد: تمام این محدودیت‌ها در راستای کاهش شیوع بیماری کرونا اجرا می‌شود و امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد کاهش آمار ابتلاء به ویروس کرونا و مرگ و میر در استان اردبیل باشیم.

وی در پایان به اقدام جهادی عموم مردم در مقابله با بیماری منحوس کرونا اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم عروسی و عزا کارناوالی برای مرگ هموطنان است و پرهیز از برگزاری جلسات بالای ۱۰ نفر، تعطیلی آرایشگاه‌های زنانه، قلیان سراها، چای خانه‌ها، سفره خانه‌ها را از عوامل مؤثر در کاهش شیوع ویروس کرونا توصیه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار