رییس هیات کشتی استان اردبیل گفت: وضعیت و حال کشتی استان با آن همه سابقه درخشان متاسفانه امروز خوب نیست به طوری که بر اساس اعلام فدراسیون کشتی سال گذشته اردبیل در این رشته ورزشی در رتبه ۱۸ کشور قرار گرفت.
کد خبر: ۹۱۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ 04 November 2020

عبدالرضا اقبال روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امیدواریم با کمک و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان، متولیان ورزش و تمامی دلسوزان، پیشکسوتان و خاک خوردگان بزودی رشته کشتی استان اردبیل به جایگاه حقیقی خود در سطح کشور برسد.

وی کمبود منابع مالی را یکی از مشکلات کشتی استان اردبیل دانست و گفت: در این وضعیت اقتصادی هیات قبلی کشتی استان یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال بدهی برجای گذاشته است. 

رییس هیات کشتی استان اردبیل اضافه کرد: برای تجهیز و تکمیل سالن‌های کشتی استان ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا کشتی گیران بتوانند بدون دغدغه تمرین کرده و خود را برای مسابقات و رویارویی با حریفان آماده کنند.

وی اظهارداشت: در حال حاضر بیش از سه هزار ورزشکار در رشته ورزشی کشتی آزاد و فرنگی در مناطق مختلف این استان فعالیت می‌کنند.

اقبال با بیان اینکه این ورزشکاران در ۱۸ سالن ورزشی در نقاط مختلف استان مشغول تمرین هستند، افزود: از این تعداد ۶ سالن ورزشی در شهر اردبیل قرار دارد.

وی با بیان اینکه در دهه‌های گذشته استان اردبیل یکی از قطب‌های کشتی در کشور بود، گفت: کشتی‌گیرانی مانند احد پازاج، علی اشکانی، افشین بیابان‌گرد، سلیم لسانی، ناصر احمدی، جابر پارسی، حمید صمدی، اکبر سبحانی و بهرام معروف‌خانی بارها و بارها موفق شدند پرچم پر افتخار کشورمان را در مسابقات جهانی و آسیایی و میادین مهم بین‌المللی به اهتزاز درآورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار