رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: این استان در حوزه هوشمندسازی معابر عمومی و ترافیک جزو فقیرترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۱۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 04 November 2020

سرهنگ سیدحجت فتاحی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه آموزش، مهندسی ترافیک و اجرای مقررات سه مولفه مهم در مدیریت ترافیک است، افزود: آن طور که باید در گذشته به موضوع آموزش و مهندسی ترافیک در استان توجه نشده است.

وی اظهارداشت: این کمبودها باعث شده ۹۰ درصد کاربران حوزه ترافیک در استان اردبیل با پلیس ارتباط مستقیم و فیزیکی داشته باشند، در صورتی که اگر معابر عمومی مجهز به سیستم هوشمند بود سطح ارائه خدمات به مردم و رانندگان افزایش می‌یافت.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد و راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ راهنمایی و رانندگی در اردبیل و جایگزینی کنترل‌های جاده‌ای هوشمند با کنترل‌های سنتی بیان کرد: با راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ و دوربین‌های پلاک‌خوان رانندگان دیگر برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی منتظر مشاهده پلیس نخواهند بود و هر لحظه پلیس را شاهد بر رفتار رانندگی خود خواهند دانست. 

وی خواستار راه‌اندازی اتاق مانیتورنیگ و مجهز شدن معابر به سیستم‌های هوشمند شد و اضافه کرد: با هوشمندسازی معابر عمومی در شهر میزان تخلفات رانندگی کاهش خواهد یافت.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل ادامه داد: با اعمال اقدامات سلبی و برخورد با متخلفان نظم و انضباط اجتماعی حادث نخواهد شد بلکه باید با ارائه آموزش‌های لازم، مهندسی ترافیک و فرهنگ‌سازی مشکلات حوزه ترافیک در جامعه را حل کرد.

سرهنگ فتاحی با تقدیر از همراهی و همکاری خوب رسانه‌ها با پلیس راهور استان گفت: رسانه ها علاوه بر اطلاع‌رسانی، نقش مهم و تاثیرگذاری در افکار عمومی دارند به طوری که هیچ دستگاه و سازمانی بدون استفاده از ظرفیت رسانه‌ها نمی‌تواند به اهداف خود برسد.

در این نشست خبرنگاران نیز به پاس تلاش سرهنگ قتاحی و ماموران راهنمایی و رانندگی  لوح تقدیری را به وی تقدیم کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار