سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با بستری ۵۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اردبیل آمار کل بستری ها به ۳۹۰ نفر رسید.
کد خبر: ۹۱۴۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ 04 November 2020

شهرام حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته با بستری ۵۱ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان اردبیل آمار کل بستری‌های موجود در مراکز درمانی استان اردبیل به ۳۹۰ بیمار رسید.

وی با بیان اینکه در یک روز گذشته متأسفانه ۵ نفر از بیماران جان خودشان را از دست دادند افزود: در حال حاضر از ۳۹۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان، تعداد ۷۰ نفر در بخش‌های آی. سی. یو بستری هستند که حال عمومی آنان وخیم گزارش شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از بهبودی ۴۳ نفر از بیماران در ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و گفت: با توجه به افزایش تعداد بستری‌ها و روند صعودی مبتلایان نگرانی‌های کادر درمان افزایش می‌یابد چرا که با نزدیک شدن به عدد ۴۰۰ بیمار بستری دچار کمبود امکانات و تخت بیمارستانی خواهیم بود.

حبیب زاده در ادامه به آمار مبتلایان جدید کرونا به تفکیک شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: از ۵۱ بیمار جدید بستری شده تعداد ۳۱ بیمار در اردبیل، ۶ بیمار در پارس آباد، ۱۰ بیمار در مشگین شهر، یک بیمار در شهرستان‌های گرمی، بیله سوار و ۲ بیمار نیز در خلخال بستری شدند.

وی با انتقاد از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی از مردم تصریح کرد: مقابله با گسترش این ویروس تنها با همکاری و همراهی همه آحاد جامعه امکان پذیر بوده و تلاش‌های کادر درمان نمی‌تواند به تنهایی این ویروس را کنترل کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل برگزاری جشن‌های عروسی و راه اندازی کارناوال‌ها در سطح شهر را تأسف بار دانست و گفت: در تمامی هشدارهای ستاد ملی مقابله با کرونا به رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک تاکید شده است ولی برخی از مردم با ساده انگاری ویروس کرونا در جلوگیری از شیوع آن کمک نمی‌کنند.

حبیب زاده نزدیکی مرگ و کرونا را به مردم یادآور شد و افزود: کماکان عده‌ای تصور می‌کنند که کرونا شایعه است و وجود خارجی ندارد، در حالی که همین افراد روزانه شاهد مرگ چند نفر از هم استانی‌های خود هستند که توصیه می‌کنیم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را روز به روز جدی بگیرند و از شرکت در تجمعات و مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار