فرماندار خلخال گفت: تاکنون بیش ۳۰ کانال فعال در فضای مجازی که در این شهرستان اقدام به انجام کارهای غیراخلاقی کرده و یا اقدام به توهین به افراد می‌کردند، مسدود و با گردانندگان آن نیز برابر قوانین مربوط برخورد شده است.
کد خبر: ۹۱۴۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹ 04 November 2020

 فریدون بابایی روز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان خلخال افزود: عدم برخورد با همه کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی فعال در منطقه به معنی رها شدن فضای مجازی به حال خود نیست، ولی مشاهده هرگونه فعالیتی در این فضا که منجر به ساختارشکنی اجتماعی شود منجر به برخورد با گردانندگان این کانال و شبکه اجتماعی خواهد شد.

وی تشریح کرد: با افزایش زمان ماندگاری کرونا و خانه‌نشین شدن بسیاری از مردم بویژه قشر نوجوان و جوان و استفاده الزامی از ابزار فضای مجازی برای ادامه تحصیل بخش بزرگی از افراد جامعه خطرات ناشی از هرگونه استفاده نادرست از این فضا در شرایط کرونایی نیز بمرتب افزایش یافته که انتظار از خانواده‌ها مدیریت بموقع و مناسب بر نحوه استفاده فرزندان از این ابزار اطلاع‌رسانی و ارتباط جمعی برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی در بین قشر کم سن و سال جامعه است.

وی گفـت: واقعیت استفاده از ظرفیت فضای مجازی به عنوان تنها راهکار ادامه تحصیل فرزندان در شرایط کرونایی جامعه برکسی پوشیده نیستریال ولی باید درنظر داشت که بی‌توجهی به استفاده درست از این ابزار می‌تواند آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی جبران‌ناپذیری داشته باشد. 

وی تشریح کرد: در حال حاضر قشر نوجوان و جوان بیش از هر گروه اجتماعی دیگر در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی بوده و آشنایی و برنامه‌ریزی برای پیشگیری و مقابله با این آسیب‌ها در دستور کار امسال ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان قرار دارد.

او افزود: برغم همه قابلیت‌های فضای مجازی برای استفاده در شرایط کرونایی آسیب‌های آن نیز کمتر از فواید آن نبوده و به نظر می‌رسد که پناه بردن قشر عظیمی از جامعه به این فضا نیازمند مدیریت خانواده‌ها است.

وی از دست‌اندرکاران فضای مجازی و مسوولان دستگاه‌های نظارتی خواست تلاش کنند که به جای مدیریت فضای مجازی بر جامعه ، این فضا را مدیریت و از آن جهت پیشبرد اهداف آموزشی ،فرهنگی و اقتصادی استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار