عدم تهویه هوا ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد
استاندار اردبیل گفت: با توجه به افزایش شیوع کرونا در استان اردبیل، با برگزاری اجتماعات غیرضروری در استان به‌ویژه در آرامستان‌ها، غذاخوری‌ها و منازل، برخوردهای قانونی انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳ 08 November 2020

 اکبر بهنام‌جو صبح امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: با توجه به افزایش شیوع کرونا در استان اردبیل، با برگزاری اجتماعات غیرضروری در استان به‌ویژه در آرامستان‌ها، غذاخوری‌ها و منازل، برخوردهای قانونی انجام می‌شود.

وی افزود: برخی مراکز شغلی غیرضروری تا اطلاع بعدی تعطیل هستند که باید اقدامات لازم برای پذیرش این تعطیلی توسط مراکز و نهادهای ذی‌ربط انجام شود.

مردم از حضور در اجتماعات به‌شدت پرهیز کنند

استاندار اردبیل ادامه داد: تداوم پیک کرونا در استان باعث از دست دادن تعداد بیشتری از هم‌استانی‌ها و افت وضعیت اقتصادی و کسب‌وکارها می‌شود که بنابراین لازم است مردم از برگزاری اجتماعات غیرضروری به‌شدت پرهیز کنند.

بهنام‌جو بیان کرد: با توجه به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همه مردم اعم از کارکنان و مدیران دولتی باید خود را ملزم به رعایت این پروتکل‌ها دانسته و در اجتماعات شرکت نکنند.

وی گفت: با توجه به آغاز فعالیت قرارگاه مبارزه با کرونا در استان اردبیل، لازم است فرمانداری‌ها به اجرای مصوبات این قرارگاه اهتمام داشته باشند.

لزوم مراقبت بیشتر از گروه‌های پرخطر

استاندار اردبیل اظهار کرد: براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان، بیشترین افراد بستری را در بخش مراقبت‌های ویژه و فوتی‌های کرونا را گروه‌های پرخطر تشکیل می‌دهند، شناسایی این افراد که غالبا در سنین بالای ۶۰ قرار دارند و آموزش تلفنی و حضوری به آن‌ها می‌تواند در خودمراقبتی این افراد از ابتلا به کرونا مؤثر باشد.

بهنام‌جو افزود: خانواده ها باید مراقب گروه‌های پرخطر باشند و نیازمندی‌های آن‌ها را در زمینه خرید دارو و مایحتاج ضروری تأمین نمایند تا این افراد در حد امکان از منزل بیرون نروند.

وی تصریح کرد: لازم است کمک‌های مؤمنانه توسط اقشار مختلف مردم و بسیج به این گروه‌های پرخطر، در جهت آموزش و انجام کارهای روزانه آن‌ها باشد.

عدم تهویه هوا ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد

شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: روزانه ۶۰ الی ۷۰ بیمار در مراکز درمانی استان اردبیل بستری می‌شوند و با وجود اضافه شدن ۳ بخش دیگر بیمارستانی به بخش کرونا، اما با ادامه افزایش تعداد بستری‌ها، بیمارستان‌ها قادر به پذیرش بیماران نخواهند بود.

وی افزود: سیر صعودی این بیماری به‌دلیل بی‌توجهی به تدوین روش‌های پیشگیرانه بوده و با توجه به در پیش بودن فصل سرما، رعایت نکردن اقدامات پیشگیرانه از جمله عدم تهویه هوا به‌دلیل باز نبودن در و پنجره در این فصل، میزان ابتلا به کرونا را بیشتر می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار